Korábban igencsak odaszólt a Microsoft Store-nak az Epic Games főnöke, de azóta megváltozott a helyzet…
Még 2016-ban olyan véleménnyel volt Tim Sweeney az UWP-ről (Universal Windows Platform – egységesített Windows platform, amivel Windows 10-re és Xbox One-ra is kiadható a játék), hogy küzdeni kellene ellene, és 2016 júliusában azt is mondta, hogy szerinte a Windows 10-en a Steam folyamatosan rosszabb lenne, hogy a Microsoft így tolja előre a saját Store-ját. Azóta eltelt közel három év, és az Epic Games már egy saját digitális bolttal rendelkezik, ami jelenleg a Linuxnak is közbetesz. (Erre később visszatérünk.)
„Minden, amit a Microsoft csinál, felvillanyozza az Epicet, és úgy érezzük, hogy nem lehetnénk boldogabbak az összes platformjukon felvett iránnyal kapcsolatban. Ott a HoloLens, ami már egy nyílt platform. Ott a Windows, egy teljesen nyílt platform, és a Microsoft mindenféle új szolgáltatást indít a Windows Store-on keresztül. Aztán ott a Microsoft Game Pass is. Ezek mind együtt léteznek mások szolgáltatásaival, és ez egy igazán egészséges ökoszisztéma, amiben mindenki részt vesz.
Aztán ott az Xbox. A konzolok egyedi dolgok: ezek televízióhoz kötött, játékra szánt eszközök az általános, számító platformokkal ellentétben. Nem csinálsz táblázatokat rajtuk. Emiatt eltérő élmény volt, és általában véve a konzolok a történetüket figyelembe véve [anyagilag] támogatott hardverűek, és emiatt a hardver pénzt szerez vissza a szoftveres eladásokból. Az Epic teljesen elégedett azzal kapcsolatban, hogy fair az ő üzleti modelljük. Ha egy halom fejlesztő összeállna konzolt csinálni, mi is hasonlóan cselekednénk! Teljesen érhető terv, ha a hardvert a szoftvereken keresztül finanszírozod. Az Epic imádja a Microsoftot!”, mondta Sweeney a VentureBeatnek adott interjújában. Ugye, hogy mennyire eltérő nyilatkozat a 2016-ban látottakhoz képest?
Szóval, de ez a Linuxos gondolat: ez a videó arról beszél, hogy az Epic felvásárolta az Easy Anti-Cheat (EAC) fejlesztőit, a Kamut. Emiatt pedig vannak olyan játékok, mint például a Facepunchtól a Rust, ami nem kap további támogatást a Linuxon. A felvásárlás óta az EAC és a Valve nem nagyon dolgozott együtt azon, hogy a támogatás működjön a Linuxon, a Steam Playen és a Protonon (amivel alapból támogatottak lehetnének a Steames játékok Linux buildeken – ezt a Valve hozta létre…). Tehát lényegében az Epic Games – amíg nem hozza létre a Linuxos buildet az Epic Games Store-nak, és arra most nincs nagyon kapacitásuk… – elvágta a Linuxot használóktól a játékok egy kiadós részét.