Atsushi Inaba, a PlatinumGames főnöke beismerte, hogy nem kizárólag a redmondi cég a felelős azért, hogy az Xbox One/Windows 10 párosra tervezett Scalebound, amit Hideki Kamiya (Resident Evil 2, Viewtiful Joe, Okami, Bayonetta, The Wonderful 101…) rendezett volna, törlésre került!
A VGC-nek Inaba ugyanis ezt nyilatkozta a még 2017 januárja során törlésre került Scaleboundról: „Nem volt számunkra könnyű azt nézni, ahogy a rajongók mérgesek voltak a Microsoftra, amikor [a Scalebound] törlésre került, mert az az igazság, hogy ha bármilyen fejlesztés alatt álló játék nem jöhet ki, az azért van, mert mindkét oldal (a fejlesztő és a kiadó egyaránt) megbukott. Szerintem vannak olyan területek, ahol jobban teljesíthettünk volna, és biztos vagyok abban is, hogy vannak olyan területek, ahol a Microsoft – mint kiadói partner – azt kívánja, hogy jobb munkát végezhetett volna, mert senki sem akarja azt, hogy törlésre kerüljön egy játék.” Azaz úgy véli, hogy nem csak a Microsoft hibázott, hanem maga a PlatinumGames is! (Pedig lehet, hogy pont ez a játék lehetett volna az, ami a Japánban nullához konvergáló Xbox One-eladásokat kicsit megdobhatta volna, ugyanis egy japán fejlesztőcsapatról beszélünk…)
Inaba beszélt a korábbi pletykákról is, miszerint a Scalebound feltámadásra kerülhet a Nintendo Switchen (erről mi is regéltünk régebben) – ő azt állítja, hogy erre jelenleg nincsenek tervei a PlatinumGamesnek. A Scalebound IP-jét (intellektuális tulajdonát) a Microsoft őrzi, így igencsak kevés esély van arra, hogy a játék tényleg feltámadhasson, hacsak a Microsoft nem kezd a PC-n és az Xboxon kívül más platformokra fejleszteni… csakhogy a Microsoft nem SEGA.
A Scalebound koncepciójának kisebb részét végül felhasználta a PlatinumGames egy másik projekthez, amit Hideki Kamiya felügyel: a Nintendo Switch-exkluzív Astral Chain DNS-e ugyanis részben a sárkányos, harcolós Scaleboundon alapul. Ez a játék augusztus végén fog megjelenni – nemrég beszámoltunk a Nintendo idei évi exkluzív címeinek menetrendjéről is.
Forrás: WCCFTech