TESZT – Egy olyan felülnézetes GTA-klónszerűség az American Fugitive, amit többnyire a repetitivitás, illetve egyes játékmenetbeli elemek húznak le egy átlagos szintre. Így tudnám jellemezni az American Fugitive-et, ami sokat akar a szarka módjára nem tudott olyan messzire jutni, mint mi reméltük.
Azért meg kell említenem, hogy a Fallen Tree Games első játéka az elképzelésükhöz mérten nem annyira borzalmas, és érzékelhető, hogy a fejlesztők közül korábban nagyobb címeken is (Crysis, vagy TimeSplitters, ha jól emlékszem a bejelentésből…) dolgoztak. Kezdetnek nem rossz, de ennél több kell később, na nézzük, miért is.
Bosszú
A történet tipikus: jaj, halottan találjuk apánkat, miközben egy verda elhúz a tett színhelyéről, bejönnek a rendőrök, ránk kenik, börtönbe kerülünk, onnan kijutva (persze nem a legális módon) pedig bosszút esküdünk. Abszolút az Egyesült Államok déli, „redneck” stílusát képviseli az American Fugitive és annak karaktereinek jelentős része, és ez a területen is látszódik. Azon területen, ahol azért rabolni fogunk rendesen, és bár az izometrikus 3D-s nézet zavaró lehet, ne legyen az, mert meg lehet gyorsan szokni, ahogy betörjük az ablakokat környező emberek nélkül (tessék szépen megfigyelni, hogy mennyira kockázatos a betörés – ez is része a játékmenetnek…), de persze közben azért cselekedni és fosztani is kell, mert rövid időn belül a korrupt zsernyákok a helyszínen fognak tartózkodni, ami hősünk, Will Riley számára nem éppen lesz kifejezetten egészséges. A körmondatot kikerülhettem volna azzal is, ha csak annyit mondok, hogy a Grand Theft Auto első két részének stílusa köszön vissza, és persze idővel megnyílik két másik sziget is. (Esetleg a Chinatown Wars spinoff…).
Azért így is átfesthetjük a verdánkat (azokat is lehet majd elkötni rendesen) a keresettségi szintünk (wanted level) csökkentéséért, átöltözhetünk, hogy kevesebb eséllyel ismerjenek fel minket len az utszán (nocsak), találhatunk és használhatunk ugratókat, vannak időmérő futamok (naná, hogy három szinttel, mindegyik eltérő lóvét ad jutalomként), és asszem húsz festmény is, amit elcsórhatunk. Ez eddig papíron mind szép és jó, de innentől van a probléma: hiába hangzik jól ez, ami eddig megemlítésre került, a küldetések kidolgozottságában és változatosságában elbukik az egész. Nagyon sok alkalommal van az, hogy tessék elmenni X pontra megölni Y-t – itt azért már érzékelhető, hogy a költségvetés nem volt kiemelkedő.
Szerencsénkre van egy kis újítás az American Fugitive-ben: tapasztalati pontokat szerzünk, és így egy skillfán fejleszthetünk egyet s mást – például ha kicsit tankosabb játékstílussal több HP-t szeretnénk Willnek, akkor megtehetjük. Változatosságot nyújthat a küldetések megközelítésében, de újrajátszhatóságot ez nem fog garantálni. Mindenesetre ez is egy remek ötlet, és a vezetés fizikája, továbbá az időjárási rendszer is szerintem elismerő bológatásra méltó.
Rossz, ú
De akkor mégis mi a fenéért adok kisebb pontszámot az amcsi rabra mint egy hetes? Aki Nintendo Switchen játszik, készülhet arra, hogy istentelenül gagyi a frame rate. (Emiatt arra a platformra jó lesz az értékelésem 10%-kal kevesebbnek is.) A többieknek ehelyett van gyenge mesterséges intelligencia – ebben a játékban gyakori lesz az, hogy az ellenfelek a rejtekhelyünkön próbálnak szó szerint átgyalogolni, így a helybenfutó világbajnokságon is remekül helyt állnának, de ebben a játékban nem. Az őket nem zavarja, ha például a képükbe robban a teherautó, ami mögött tartózkodom.
És ha belehalok? Pápá mindennek az inventory-nkban. Kösz, az tényleg igazán korrekt. Véletlenül beledrifteltem egy rendőrautóba. Nem történt semmi. Egyszer abszolút balfék módon elfékeztem magam, és belerohantam egy másikba hátulról: durr, körözött vagyok. Aha. Néhol elég könnyen le lehet rázni őket, máshol pedig a küldetések maguk hirtelen eléggé nehezek. Kiegyensúlyozatlan, ráfért volna még egy kis fejlesztgetés, komolyan – ezen bukott nálam egy pontot az American Fugitive.
GTA?
Egy hatfélben kiegyezhetünk. Vannak a játéknak jó pontjai (vezetés, betörés rendszere, skillfa, de szerintem a humor sem rossz), de több rosszat tudok felhozni (gány sztori, ostoba MI, kicsit unalmas és kiegyensúlyozatlan küldetések). El lehet az American Fugitive-vel tölteni az időt, de ennél remélhetőleg jobbat kapunk a Fallen Tree Gamestől legközelebb. Megvan bennük a potenciál egy sikeresebb játékra, ez kétségtelen. Aki pedig Nintendo Switchen venné meg a játékot, szerintem ne tegye – a frame rate borzalmas, a játék pedig itt-ott ki is akad. Itt egy videó róla – komolyan mondom, ez szomorúan gyenge port:
Úgyhogy aki a régebbi Grand Theft Autokat kedveli, nekik tudom esetleg ajánlani, de lehetőleg PlayStation 4-en vagy PC-n. Kár, hogy a sztoriba nem fektettek olyan sok munkát a fejlesztők – ennél több kellett volna.
-V-
Pro:
+ Jó vezetési fizika és időjárás-rendszer
+ Skillfa
+ Humor, a betörési rendszer maga
Kontra:
– A sztori
– A mesterséges intelligencia (+ a Switchen a frame rate)
– Itt-ott váratlanul nehéz, de általában véve unalmas küldetések
Kiadó: Curve Digital
Fejlesztő: Fallen Tree Games
Stílus: izometrikus nézetű, retro GTA-klón
Megjelenés: 2019. május 21.
American Fugitive
Játékmenet - 6.6
Grafika - 7.4
Történet - 3.7
Zene/Audio - 7.8
Hangulat - 8.5
6.8
KORREKT
Keserű a bosszú.