Hogyan lesz visszamenőleges támogatás a PlayStation 5-ben?

Bár már megerősítésre került, hogy a következő generációs PlayStation (amit a hivatalos bejelentésig úgy fogunk hívni, hogy PlayStation 5 jobb ötlet híján…) támogatni fogja a PlayStation 4-es játékokat a konzolgeneráció-váltás könnyítése érdekében (erről korábban be is számoltunk), most több részletet is megtudtunk erről.

A Sony nemrég frissítette egy védjegyét, ami azt részletezi, hogy miként futnának a PlayStation 4-es játékok a PlayStation 5-ön. Először is a Sony a régi hardveren futtatja a játékot, hogy a teljesítménybeli karakterisztikákról adatokat szerezhessen. Ezután az új hardverbe pakolja át, és ez alapján összeveti, hogy az adatpontok miként folynak össze. Ezekkel a tesztekkel az új eszköz „működési paramétereit” hangolják be, hogy a PlayStation 4-en látott teljesítményt fel tudja mutatni a PlayStation 5 is. Ha a teszt úgy végződik, hogy a régi játék az új vason is jól fut, ezután a Sony a teljesítmény optimalizálását kezdi el, hogy megnézze, képes-e a program hasznot húzni az erősebb hardverből – ez a folyamat addig tart, amíg a játék fel nem dobja a pacskert és kiakad, mivel a plafon elérése a cél ebben a fázisban.

Tehát a Sony belsőleg elvégzi a teszteket valószínűleg a legtöbb nagyobb játékon, hogy így biztosíthassák a lehető legkomolyabb támogatást a régebbi címeknek, és mivel mindegyik konzolgenerációban van egyedi technológia, az újabb hardver nem biztos, hogy jobban lesz képes futtatni azt, amit a régebbi lazán megtesz. Ez a folyamat amúgy hasonló ahhoz, amikor a PC-nkben órajelet emelünk a procinkon és a videókártyánkon, hiszen lépésenként, lassan emeljük fel, amíg a gépünk le nem fagy.

Az érdekesség: a védjegyben nincsen régi (legacy) programkód említve, így natív visszamenőleges támogatásról lehet szó. A bökkenő az, hogy nem tudjuk, hogy vajon az összes PlayStation 4-es játék támogatott lesz-e, vagy csak a PS4-es címek (exkluzívok?) krémje kapja-e meg ezt a kezelést… és mi inkább az utóbbira fogadnánk.

Forrás: VG247

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu