A FromSoftware Déraciné című játéka tavaly jelent meg PSVR-ra és szép nagy bukás volt.
A FromSoftware-t napjainkban nem kell talán bemutatni senkinek: ők készítették a legendás Souls-sorozat részeit, a PlayStation exkluzív Bloodborne-t és a nemrég megjelent, multiplatform Sekiro: Shadow Die Twice-t.
Tavaly jelent meg a Sony által elég rendesen hype-vonatoztatott Déraciné is, azonban enyhén szólva is akkora bukta lett a vége, amelyet a Sony nem tesz ki az ablakba. Nem csoda, ha Masanori Takeuchi, a Dark Souls játékok fejlesztője mély csalódottságát fejezte ki egy E3 2019-es interjú során, a Déraciné-vel kapcsolatos rendkívül rossz tapasztalataikról.
„Amikor a Déraciné-t fejlesztettük, akkor rájöttünk, hogy a hardver egy kicsit „limitáltabb”, mint amire számítottunk, így képtelenség volt visszaadni azt az élményt, amelyet elterveztünk.” – nyilatkozta a Destructiodnak a legendás japán fejlesztő. Ezek után érhető is, ha rendkívül óvatos a jövővel kapcsolatban, ami a PlayStation hardvert illeti. „Talán várunk egy kicsit és meglátjuk, mit tud majd a PS5 és az új generációs hardver és ha kitapasztaltuk, hogy mire képes, akkor hozzuk majd meg a megfelelő döntéseket”. – tette hozzá Takeuchi.
Nem a kreatív ötletek hiányoznak szerinte, hanem a PSVR-ra fejlesztett Déraciné-vel kapcsolatos keserű tapasztalatok, melyek során sokkal kevésbé koncentrálhattak a játék designra, mint arra, hogyan befolyásolják ezek a felhasználót. Egyelőre és PSVR tekintetében szünetet tartanak, így nagy eséllyel több, erre a készülékre megjelent címet nem fognak már fejleszteni.
Forrás: Destructiod