A Dark Souls evolúciójaként nevezi Hidetaka Miyazaki a FromSoftware következő játékát, az Elden Ringet.
„Az Elden Ring egy külső nézetes akció-RPG egy fantasy környezetben. A játékmenet nincs messze a Dark Soulsétól. Ez nem jelenti azt, hogy ugyanaz lesz a játékmenete, de mondhatnád, hogy az Elden Ring ugyanabba a műfajba tartozik. Egy nagyobb világgal, új rendszerekkel és akcióbeli mechanikákkal – amikre már szükség volt – úgy vélem, hogy az Elden Ring egyfajta természetes evolúciója a Dark Soulsnak. Bár az előző játékainkban a szűk és összetett dungeonök egymáshoz kapcsolódtak, az Elden Ring környezetei jóval nyíltabb és nagyobb lesznek. A jóval kiterjedtebb az Elden Ring játékmenetének alapját fogja képezni, és ennek mechanikái ezt figyelembe véve lettek megtervezve. A faluk a tőletek elvárt sötét, dungeon-szerű romok lesznek. Nagy kihívás számunkra egy nyíltabb világ készítése. Ha ezekre városokat építenénk, túl sok lenne, szóval úgy határoztunk, hogy egy nyílt világ-stílusú játékot készítünk arra koncentrálva, amiben jók vagyunk.
[A George R. R. Martinnal való együttműködés] azzal kezdődött, hogy a munkásságának a rajongója vagyok. A tűz és jég dala, illetve ennek a drámai adaptációja, a Trónok harca mind mestermű. A Fevre Dreamet és a Tuf Voyaginget is kedvelem. A játékokban a történetmesélés – legalábbis ahogy mi a FromSoftware-nél csináljuk – az írónak sok korlátozással jár. Nem hittem, hogy jó ötlet volt Martinnak korlátok közt írnia. Az olyan írás egy, a játékos által nem érintett időszakról lehetővé tette számára, hogy az általa kedvelt stílusban kiengedje kreativitását, továbbá mi nem szerettünk volna jóval lineárisabb, történet vezérelte élményt az Elden Ringnek. Mindkét probléma megoldódott azáltal, hogy Martin a világ történetéről írt. A játékos megismerheti Martin mitológiáját a felfedezésen keresztül. Mi ismertek vagyunk amiatt, mert a játékos a játék háttértörténetét a környezetbeli történetmesélés részletein keresztül tanulhatja meg, és most Martin történetét bogozhatod így ki. Az időszak, amiben a játékos felfedezésre indul, továbbra is kötődni fog a régi időkhöz, szóval ahogy lassan felfedezed, hogy miért ilyen a világ ma mint amilyen, többet is megtudhatsz Martin mitológiájáról.
Nincsen fixált főszereplő az Elden Ringben – többnyire a játékosra hagyjuk, hogy eldöntse az általuk létrehozott karakter karakterisztikáit és személyiségét,” mondta az IGN-nek adott interjújában Hidetaka Miyazaki, a játék rendezője és a FromSoftware főnöke.
Szerinte a nagyobb területek révén nagyobb mértékben fog az Elden Ring fejlődni, és ezeket a régiókat kihasználják a történet és a világ jobb bemutatására, a szabadság növelésére és a felfedezés mélyítésére (ezt amúgy ki is emelte külön Miyazaki, hogy a Sekiro: Shadows Die Twice-hoz képest jobbat ígér), továbbá a csaták is változatosabbak lesznek az eddigiekkel összevetve. (Akár lovagolhatunk és azon is harcolhatunk.)
Miyazaki, aki Martinnal egy megbeszélés kérése után zsírozta le a dolgokat (és innentől könnyű dolguk volt), több nyílt világú játékot tanulmányozott az Elden Ring világa érdekében, de eközben nem volt komolyan inspirálva egyik által sem, és ennek köszönhetően hű marad a FromSoftware hagyományaihoz. A Martin által írt izgalmas, drámai és mély mitológia, amit egy asztali RPG-éhez hasonlított, nagy hatással volt szerinte az Elden Ringre, amiben az NPC-k jóval meggyőzőbbek lesznek Martin inspirációjának köszönhetően.
Az Elden Ring PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re készül. Megjelenési dátuma még nincs.
Forrás: Gematsu