Úgyhogy hiába a streamelés, nem lesz olcsóbb a Google Stadiás játék mint annak mondjuk egy PlayStation 5-ös verziója. Erről Phil Harrison (aki a 90-es években a PlayStation alapköveinél is jelen volt) az Eurogamernek adott interjújában beszélt.
„Nem tudom, miért lennének olcsóbbak a játékok [a Google Stadián]. Az érték, amit a játéktól kapsz a Stadián, az az életedben elérhető bármelyik képernyőn való játék – TV, PC, tablet, okostelefon. Szerintem ez értékes lesz a játékosoknak. Elméletben egy játék Stadia verziója a játék enginejének oldaláról az innováció és kifinomultság legmagasabb szintjén lesz. A fejlesztő és a kiadó ugyanannyira kezeli az árakat mint mi is, szóval egy kicsit nehéz számomra elmondani most, hogy milyen árak lesznek, de a piacon elterjedt árakról tudomásunk lesz,” mondja Harrison. Tehát egy AAA játék nagy eséllyel a Stadián is 60 euró lesz, tehát 20 ezer forint. (Plusz a Pro előfizetés a Stadiára – 10 euró, 3300 forint havonta.)
Elfelejthetjük a bétatesztet is, nem fog ugyanis ilyet kapni a Google Stadia: „Földrajzilag az Egyesült Államok a legösszetettebb hely a tesztelésre már csak az ország mérete miatt is. Európa – és főképp az Egyesült Királyság – esetében könnyebb a rajt, szóval nem fogunk csinálni sem Európában, sem az Egyesült Királyságban egy újabb tesztet. [A Project Streamet, ahol Google Chrome böngészőből játszhatták az amerikaiak az Assassin’s Creed: Odyssey-t, annak tekintik. – a szerk.] Ha lett volna időnk, valószínűleg tesztelhettünk volna, de nincs rá szükségünk,” mondta a Gamesradarnak Harrison.
A GameSpotnak az internetszolgáltatókra háruló terhelésről is beszélt: „Az adatforgalmi korlát nem egy univerzális kihívás. Az internetszolgáltatók (ISP-k) eddig is erősen a fogyasztói trend előtt jártak, és ha abban a pár (ténylegesen) kis piacban megnézed az adatforgalmi korlátok eddigi történetét, eddig az volt a trend, hogy amikor a zenék streamelése és letöltése népszerűvé véltak – főleg a korai napokban, amikor ez nem volt igazándiból legális -, akkor a korlátok is emelkedtek. Aztán a TV és a filmek streamelésekor is. Elvárjuk, hogy ez folytatódjon. Az ISP-k okosak, [és] megértik, hogy a fogyasztók boldogságának megőrzése és az ő megtartásuk érdekében vannak a piacon.
Most egy nagyon érdekes plusz dinamika zajlik az internetpiacon, mégpedig az 5G evolúciója – főképp az, amit mi wirelessnek hívunk, ami nem azt jelenti, hogy az 5G-t a mobilodon futtatod, hanem inkább azt, hogy az 5G az otthonodba kerülhessen. Az összes 5G-s wireless szolgáltatások esetében nem tudok adatkorlátokról, de nagyon-nagyon magas teljesítményük van, emiatt egy kompetitív dinamikát hoznak be a képbe. Havi 50 dollár – ennyibe kerül a Verizon szolgáltatása havonta (Amerikában) minimum 300 megabit/s-ért, ami akár egy gigabit is lehet. Ez jó érték számomra.
Láttam a számításokat is, amiket az emberek elvégeztek. Ha 35 megabit/s-sel számolsz (4K/60 FPS), az nem mindig annyi, mert tömörítést használunk. Lesznek pillanatok, amikor ennél jóval kevesebb adatra lesz szükség, szóval nem helyes felszorozni a játékkal eltöltött másodpercek számát 35 megabit/s-mal. A játékosoknak információt nyújtunk majd arról, hogy mit/mennyit használnak, és ha szeretnék, megmutatjuk, miként változtathatják meg a felbontásukat,” mondja Harrison.
A Google Stadia több országban is 2019 végén indul. Ebből mi kimaradunk.