A lineáris játékokat kedveli A Way Out fejlesztője

Josef Fares a A Way Out fejlesztője, aki régebben melegebb éghajlatra küldte az Oscar-díjat, a barcelonai GameLaben kihangsúlyozta, hogy ő a lineáris játékok fejlesztését preferálja.

„Sok film megérintett engem, és azok teljesen lineárisak [egyenesek, mindig ugyanaz a kezdőpont és a vég, nincs eltérésre mód – a szerk.]. Az emberek azt gondolják, hogy a linearitás rossz, de számomra ez ellenkező irányú. Mindkettőnek (a nyílt világú és az „egyenes” játékoknak) léteznie kell, nem csak a nyílt világúaknak. Azzal, hogy azt mondom, hogy „lineáris”, semmiféleképpen nem kéne negatívnak lennie. Ez csak azon múlik, hogy a játékhoz melyik megközelítés passzol. Az emberek nem fejezik be a nyílt világú játékokat. Őszintén, nem teszik ezt. És amikor ilyen játékokat csinálsz, végül csak másolgatsz és beillesztgetsz, hogy nagyok legyenek.

Nem mondom, hogy nem vagyok rajongó. Csak azt mondom, hogy szomorú, mert nem sok ember éri el a végét. Néhány ember igen, újrajátssza, de nincs sok belőlük. Én inkább az élményre koncentrálnék. Olyasvalami felé hajlok, mint a The Last of Us, ami egy teljesen lineáris élmény, de mégis hatással volt rám. Valami ahhoz hasonlót szeretnék átélni a kezdetétől a végéig.

Tudom, hogy van valami igazán menő abban, hogy eltérő élményeid lehetnek, ahogy játszol, és az rendben is van. Ezeknek a játékoknak létezniük kell. De a probléma, amit látok: őket kiáltják ki annak, hogy így kell játékot fejleszteni, és ez aggaszt engem. Az emberek állandóan azt mondják, hogy a lineáris nem jó. Miért? A The Last of Us az egyik valaha legjobb készített játék. Nekem mindkettő (lineáris és nyílt világú játék) kell. A lineáris játékokat kedvelem, mert egy élményt szeretnék a legelejétől a legvégéig. Kedvelek pár RPG-t és nyílt világú játékot is, de fel kell ismerni, hogy az emberek negatívnak tekintik a linearitást, és ez nekem nem tetszik,” mondja Fares.

Josef Fares már dolgozik egy új játékon, és talán készen áll az AAA fejlesztésre is. Ez már az Electronic Artson múlik.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu