A már az Xbox Game Studioshoz tartozó Obsidian nem akarja, hogy politikával átitatott végeredmény legyen a „nem Fallout” The Outer Worlds játékból.
Leonard Boyarsky, az Obsidian kreatív rendezője a VGC-nek azt mondta, hogy keményen dolgoznak azon, hogy ne legyen „egy igazán kemény, politikai töltetű játék” a végeredmény, és nem akarják a témákból „kioktatni” a játékosokat, de az egyik téma („az erő és az, hogy a hatalom miként kerül felhasználásra az ezzel nem rendelkező emberek ellen”) igazán ellent mond ennek a gondolatnak.
„[A társadalmat] sokféleképpen lehetne fejleszteni. Alattomos tud lenni; a mód, ahogy az emberek kezelik az általad a világról előadott történeteket. Ha megengeded, hogy más emberek irányítsák ezt a narratívát, akkor ők egy adott mértékig irányítani tudnak téged. Ez bármilyen kormánytípus lehet: ha ez nem kapitalista, akkor lehet valami más is.
Vannak emberek ebben a játékban, akiknek olyan filozófiája van, amivel nem értek egyet, és azon fáradozom, hogy igazán kedvelhetővé, józanná és hihetővé tegyem ezeket az embereket. Aztán vannak olyan emberek is, akik olyan dolgokat mondanak, amivel egyetértek, de mégsem valami jó velük tölteni az időt. Nem akarjuk azt elérni, hogy kimondjuk, nézd, mennyire borzalmas ez! Inkább a probléma mindegyik szemszögéből való megtekintéséről szól ez. A lehető legkevésbé szeretnénk egy olyan játékot csinálni, amiben az emberek azt érzik, hogy mi kioktatjuk őket. A történet mindig az erőegyensúlyról szól, hogy miként szereznek hatalmat egyes emberek, és miként használják ezt ki,” mondja Boyarsky, aki az Obsidian „rasszista problémákkal” kapcsolatos megközelítését az Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscurában látottakhoz hasonlítja. (Azon a játékon is dolgozott anno Boyarsky az egyik tervezőjeként a Troikánál. 2001 augusztusában jött ki PC-re.)
A The Outer Worlds október 25-én fog megjelenni PlayStation 4-re, Xbox Onera és PC-re. (PC-n először – legalább egy évig? – az Epic Games Store-on, illetve a Microsoft Store-on fog megjelenni majd.)
Forrás: PCGamer