Reagált a G2A a torrent-kommentekre, de elég lesz ennyi?

A G2A megint kihúzta a gyufák az indie fejlesztőknél, kiadóknál, és erre a „szürke” értékesítési oldalnak is nehezen nevezhető oldalnak lépnie kellett.

A G2A egy nagyon hosszú levélben válaszolt arra a témára, amiről mi is beszámoltunk (arra kérte pár kiadó és fejlesztő az internetet, hogy a G2A-s vásárlás helyett torrentezzék le a játékaikat). Ez igencsak hosszú, ám a lényeget összefoglaljuk. A site-on eladott játékok legnagyobb része olyan üzletek révén kerül értékesítésre, amik nagy mennyiségben vesznek kódokat közvetlenül a kiadóktól. Néhány kiadó a G2A Direct révén hivatalosan is értékesít – ezt láthatjuk is, ha a kiadó hivatalos fiókja az eladója az adott kódnak, amit meg kívánunk vásárolni. A Descenders esetében (ez volt az egyik érintett játék a botrány kirobbanása mögött) a G2A szerint mindössze öt példány bukkant fel, és itt a fejlesztő állítólag nem bukott pénzt.

A G2A kitért a hitelkártyás csalásra is (ezzel vádolják az oldalt, aminek a reputációja nem a legjobb): „A G2A-n a bestseller játékok pontosan ugyanazok, amik mindenütt másutt is népszerűek, tehát ezek az AAA címek. Tolvajként a célod az, hogy minél hamarabb húzd ki a lopott hitelkártyákból a pénzt, mielőtt letiltásra kerülnének. Ha mondjuk 5000 dollárt kiveszel, az adott indie játékból – aminek az ára 20 dollár – 250-et kellene venned. Az átlagos indie eladási statisztikákat figyelembe véve kb. 2-3 hónap kellene, hogy mindet eladhasd a G2A-n. Ez nem nagyon tűnik azonnalinak!

Hogy az őszinteséget és átláthatóságot biztosítsuk, egy független és megbecsült átvizsgáló céget kérünk fel arra, hogy mindkét oldalon (a fejlesztő boltjában és a G2A Marketplace-en) elfogulatlan vizsgálatot tegyen. Az első három felmérés árát álljuk, ezen túl 50/50 arányban fizetjük a fejlesztőkkel. Az átvizsgáló cég ellenőrizni fogja, hogy bármilyen G2A-n eladott játékkód lopott hitelkártyák révén, a fejlesztők boltjából lett-e megszerzve, és hogy a panasz a Visa/Mastercard vagy a fizetési mód szabályaival jogos-e. Ha igen, a G2A garantálni fogja, hogy a pénzvisszatérítés révén elvesztett pénz tízszeresét kapja meg a fejlesztő,” írja a G2A. Tehát ők állják a cechet, ha probléma lenne (és érdekes módon szembe mentek azzal, amivel meg lettek vádolva)

De itt még nincs vége. Mike Rose, a Descenderst is kiadó No More Robots vezetője egy petíciót indított, amit már több mint 2500-an írtak alá. Szerinte a G2A „folyamatosan kárt okoz az indie fejlesztőknek, mert mindenkinek lehetővé teszi, hogy hihetetlen könnyedséggel jogosulatlan kódokat értékesítsenek a játékaiból ellenőrzés nélkül.” Ez még mindig nem a vége, ugyanis Rose a Twitteren válaszolt a G2A válaszlevelére: „Hazudnak. Kapcsolatba kerültem velük és hosszan beszéltünk. Minden email megvan, szóval lehet, hogy ezeket hamarosan posztolnom kell. Soha nem említettem a pénzvisszatérítés igénylését. Azt mondják, hogy „igazán jó vagyok azon kódok kezelésével, amiket ők nem szeretnének a szabadpiacon látni”. Így van, azért, mert a G2A létezik. Abba kellett hagynom a szabadabb kódkiadást a lehetséges sajtósoknak és befolyásolóknak (influencereknek), mert a G2A-t nem érdekli az oldal ellenőrzése, szabályzása. Emiatt az „igazán jó kezelés” miatt kevésbé érzünk késztetést például egy Humble Bundle-részvétel miatt, mert tudjuk, hogy utána a kódok feltűnnek a G2A-n, és onnantól süllyesztik a Steames eladásainkat. *EZ* a baj a G2A-vel.

Azt mondják, hogy csatlakozzunk a G2A Directhez, de ez nonszensz, mert akkor a jogosulatlan kódok mellett értékesítik a te játékodat. Mi a fenéért szeretné bármelyik fejlesztő hivatalosan, a szürke piac mellett értékesíteni a játékát? Azt hiszik, hogy idióták vagyunk? Röviden: a G2A-t nem érdeklik azok az emberek, akik játékokat készítenek, akárhogy is forgatják a szavaikat. Ne dőlj be nekik. Rengeteg fejlesztő próbált beszélni velük, de velük nem lehet. És ha ezt a G2A olvassa: tudjátok a mobilszámomat. Odaadtam az emaliezésünk során. Kérdezzétek meg Mateuszt, aki a fejlesztőkkel tartja a kapcsolatot. Várom a hívásotokat!

Még egy dolog: a G2A azt mondja, hogy alig pár példány fogyott náluk a Descendersből, de *nem ez a kib_szott lényeg*. A probléma *az érték észlélésében* van. Ha valaki olcsón látja a játékunkat a G2A-n, automatikusan kevésbé lesznek arra késztetve, hogy teljes áron megvegyék. Az iparban folyamatosan a játékosokért harcolunk, hogy értékesnek lássák a játékainkat. Ha azt látod, hogy egy gyanús helyen olcsón elérhető a Descenders, az agyad azt fogja mondani, hogy „hmm, talán nem kéne teljes áron megvennem”. A G2A minden nap elvégzi ezt a váltást, és ez őket nem érdekli.

Szóval mélyedjünk el ebben a gyönyörű statisztikában, amit a G2A biztosított számunkra! A Descendersből 226 példány fogyott a G2A-n… de egy személy ezek 45%-át egyedül értékesítette. Sőt, a példányok 85%-át mindössze hárman adták el! Hol a fenében szereztek ennyire sok olcsó/ingyenes kódot? Hogy lehetséges ez?

Láthatod, hogy egy srác 2018. február 14-én 102 Steam-kódot értékesített. Akkor csak a Steamen volt elérhető a játék, és 10% volt [a kedvezmény] a megjelenéskor. Emlékszem, hogy ezek a kódok a G2A-n akkoriban kb. 13 dollárért lettek értékesítve. Hogyan szerzett egy személy 100 kódot, amit 13 dollárért értékesíthetett? Tiszta, hogy ez a 100 kód egy vörös zászló. Minden más egy, két felbukkanó kód rendben van, az mindig megtörténik. De 100 kód egy személytől? Hárman adták el a G2A-s kódok 85%-át? Ugyan már. Ezek megjelölhetőek, de a G2A nem tett semmit sem. A legolcsóbb ára a Descendersnek a kódok idejében 22,49 dollár volt. Hogyan tűntek fel a G2A-n jóformán féláron? Az nem egy aggodalomra való ok a platformot futtató embereknek?

És ezt is imádom – a G2A-nek nulla fogalma van arról, hogy miként kerülnek eladásra a játékok. *Hát persze, hogy az AAA játékokból jóval több fogy mind az indie címekből, ostobák*. Az AAA címek háromszor annyiba kerülnek, mint az indie játékok, széleskörű marketingkampányt kapnak, és az értékesítő platformok is keményen megtolják őket. De persze az indie játékok csak 8%-át teszik ki a G2A értékesítéseinek, szóval b_szódjanak meg, ugye? Ki a f_szt érdeklik a kisebb indie fejlesztők, alig hoznak nekünk pénzt. Ez az egész poszt katasztrófális, és ki fogom nyomtatni, majd felrakom a falamra, hogy naponta emlékeztessen arra, hogy a G2A nevetségesen rossz az iparunknak, és tisztán látható, hogy nem tudják, miért, annak ellenére, hogy az emberek állandóan elmondják nekik,” olvasható a teljes reakció.

A két fél között nem reszortunk állást foglalni, de az biztos, hogy a G2A-t Rose elég alaposan más fényben tünteti fel mint ahogy a site maga teszi… és ennek még biztos lesz folytatása is.

Forrás: VG247, Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu