A G2A megint kihúzta a gyufák az indie fejlesztőknél, kiadóknál, és erre a „szürke” értékesítési oldalnak is nehezen nevezhető oldalnak lépnie kellett.
A G2A egy nagyon hosszú levélben válaszolt arra a témára, amiről mi is beszámoltunk (arra kérte pár kiadó és fejlesztő az internetet, hogy a G2A-s vásárlás helyett torrentezzék le a játékaikat). Ez igencsak hosszú, ám a lényeget összefoglaljuk. A site-on eladott játékok legnagyobb része olyan üzletek révén kerül értékesítésre, amik nagy mennyiségben vesznek kódokat közvetlenül a kiadóktól. Néhány kiadó a G2A Direct révén hivatalosan is értékesít – ezt láthatjuk is, ha a kiadó hivatalos fiókja az eladója az adott kódnak, amit meg kívánunk vásárolni. A Descenders esetében (ez volt az egyik érintett játék a botrány kirobbanása mögött) a G2A szerint mindössze öt példány bukkant fel, és itt a fejlesztő állítólag nem bukott pénzt.
A G2A kitért a hitelkártyás csalásra is (ezzel vádolják az oldalt, aminek a reputációja nem a legjobb): „A G2A-n a bestseller játékok pontosan ugyanazok, amik mindenütt másutt is népszerűek, tehát ezek az AAA címek. Tolvajként a célod az, hogy minél hamarabb húzd ki a lopott hitelkártyákból a pénzt, mielőtt letiltásra kerülnének. Ha mondjuk 5000 dollárt kiveszel, az adott indie játékból – aminek az ára 20 dollár – 250-et kellene venned. Az átlagos indie eladási statisztikákat figyelembe véve kb. 2-3 hónap kellene, hogy mindet eladhasd a G2A-n. Ez nem nagyon tűnik azonnalinak!
Hogy az őszinteséget és átláthatóságot biztosítsuk, egy független és megbecsült átvizsgáló céget kérünk fel arra, hogy mindkét oldalon (a fejlesztő boltjában és a G2A Marketplace-en) elfogulatlan vizsgálatot tegyen. Az első három felmérés árát álljuk, ezen túl 50/50 arányban fizetjük a fejlesztőkkel. Az átvizsgáló cég ellenőrizni fogja, hogy bármilyen G2A-n eladott játékkód lopott hitelkártyák révén, a fejlesztők boltjából lett-e megszerzve, és hogy a panasz a Visa/Mastercard vagy a fizetési mód szabályaival jogos-e. Ha igen, a G2A garantálni fogja, hogy a pénzvisszatérítés révén elvesztett pénz tízszeresét kapja meg a fejlesztő,” írja a G2A. Tehát ők állják a cechet, ha probléma lenne (és érdekes módon szembe mentek azzal, amivel meg lettek vádolva)
De itt még nincs vége. Mike Rose, a Descenderst is kiadó No More Robots vezetője egy petíciót indított, amit már több mint 2500-an írtak alá. Szerinte a G2A „folyamatosan kárt okoz az indie fejlesztőknek, mert mindenkinek lehetővé teszi, hogy hihetetlen könnyedséggel jogosulatlan kódokat értékesítsenek a játékaiból ellenőrzés nélkül.” Ez még mindig nem a vége, ugyanis Rose a Twitteren válaszolt a G2A válaszlevelére: „Hazudnak. Kapcsolatba kerültem velük és hosszan beszéltünk. Minden email megvan, szóval lehet, hogy ezeket hamarosan posztolnom kell. Soha nem említettem a pénzvisszatérítés igénylését. Azt mondják, hogy „igazán jó vagyok azon kódok kezelésével, amiket ők nem szeretnének a szabadpiacon látni”. Így van, azért, mert a G2A létezik. Abba kellett hagynom a szabadabb kódkiadást a lehetséges sajtósoknak és befolyásolóknak (influencereknek), mert a G2A-t nem érdekli az oldal ellenőrzése, szabályzása. Emiatt az „igazán jó kezelés” miatt kevésbé érzünk késztetést például egy Humble Bundle-részvétel miatt, mert tudjuk, hogy utána a kódok feltűnnek a G2A-n, és onnantól süllyesztik a Steames eladásainkat. *EZ* a baj a G2A-vel.
Azt mondják, hogy csatlakozzunk a G2A Directhez, de ez nonszensz, mert akkor a jogosulatlan kódok mellett értékesítik a te játékodat. Mi a fenéért szeretné bármelyik fejlesztő hivatalosan, a szürke piac mellett értékesíteni a játékát? Azt hiszik, hogy idióták vagyunk? Röviden: a G2A-t nem érdeklik azok az emberek, akik játékokat készítenek, akárhogy is forgatják a szavaikat. Ne dőlj be nekik. Rengeteg fejlesztő próbált beszélni velük, de velük nem lehet. És ha ezt a G2A olvassa: tudjátok a mobilszámomat. Odaadtam az emaliezésünk során. Kérdezzétek meg Mateuszt, aki a fejlesztőkkel tartja a kapcsolatot. Várom a hívásotokat!
Még egy dolog: a G2A azt mondja, hogy alig pár példány fogyott náluk a Descendersből, de *nem ez a kib_szott lényeg*. A probléma *az érték észlélésében* van. Ha valaki olcsón látja a játékunkat a G2A-n, automatikusan kevésbé lesznek arra késztetve, hogy teljes áron megvegyék. Az iparban folyamatosan a játékosokért harcolunk, hogy értékesnek lássák a játékainkat. Ha azt látod, hogy egy gyanús helyen olcsón elérhető a Descenders, az agyad azt fogja mondani, hogy „hmm, talán nem kéne teljes áron megvennem”. A G2A minden nap elvégzi ezt a váltást, és ez őket nem érdekli.
Szóval mélyedjünk el ebben a gyönyörű statisztikában, amit a G2A biztosított számunkra! A Descendersből 226 példány fogyott a G2A-n… de egy személy ezek 45%-át egyedül értékesítette. Sőt, a példányok 85%-át mindössze hárman adták el! Hol a fenében szereztek ennyire sok olcsó/ingyenes kódot? Hogy lehetséges ez?
Láthatod, hogy egy srác 2018. február 14-én 102 Steam-kódot értékesített. Akkor csak a Steamen volt elérhető a játék, és 10% volt [a kedvezmény] a megjelenéskor. Emlékszem, hogy ezek a kódok a G2A-n akkoriban kb. 13 dollárért lettek értékesítve. Hogyan szerzett egy személy 100 kódot, amit 13 dollárért értékesíthetett? Tiszta, hogy ez a 100 kód egy vörös zászló. Minden más egy, két felbukkanó kód rendben van, az mindig megtörténik. De 100 kód egy személytől? Hárman adták el a G2A-s kódok 85%-át? Ugyan már. Ezek megjelölhetőek, de a G2A nem tett semmit sem. A legolcsóbb ára a Descendersnek a kódok idejében 22,49 dollár volt. Hogyan tűntek fel a G2A-n jóformán féláron? Az nem egy aggodalomra való ok a platformot futtató embereknek?
És ezt is imádom – a G2A-nek nulla fogalma van arról, hogy miként kerülnek eladásra a játékok. *Hát persze, hogy az AAA játékokból jóval több fogy mind az indie címekből, ostobák*. Az AAA címek háromszor annyiba kerülnek, mint az indie játékok, széleskörű marketingkampányt kapnak, és az értékesítő platformok is keményen megtolják őket. De persze az indie játékok csak 8%-át teszik ki a G2A értékesítéseinek, szóval b_szódjanak meg, ugye? Ki a f_szt érdeklik a kisebb indie fejlesztők, alig hoznak nekünk pénzt. Ez az egész poszt katasztrófális, és ki fogom nyomtatni, majd felrakom a falamra, hogy naponta emlékeztessen arra, hogy a G2A nevetségesen rossz az iparunknak, és tisztán látható, hogy nem tudják, miért, annak ellenére, hogy az emberek állandóan elmondják nekik,” olvasható a teljes reakció.
A két fél között nem reszortunk állást foglalni, de az biztos, hogy a G2A-t Rose elég alaposan más fényben tünteti fel mint ahogy a site maga teszi… és ennek még biztos lesz folytatása is.
Forrás: VG247, Gamesindustry