Leonardo da Vinci világszerte ismert festményét sikerült megvalósítani a Super Mario Maker 2-ben úgy, hogy kizárólag Super Mario Worldös spriteok kerültek alkalmazásra…
Egy Reddit-felhasználó posztolt arról, hogy nem kevés időt beleölve megcsinálta azt, amire egyrészt valószínűleg senki sem vállalkozott volna, másrészt pedig ilyesmit talán még soha nem is láttunk. Az 1990-ben megjelent Super Nintendo Entertainment System (SNES) híres nyitócímének, a Super Mario Worldnek a spritejait felhasználta az illető a június végén a kizárólag Nintendo Switchre megjelent Super Mario Maker 2-ben.
Hogyan sikerült ezt az eszméletlen projektet kivitelezni? Megválaszolta ezt a kérdést is: „Egy olyan programot készítettem, ami fog egy képet, egy spritekészletet a Super Mario Maker 2-ből, és kimenetként megközelítőleg ugyanazt a képet adja, de a játékból használt spriteokat felhasználva. Jelenleg csak a léghajós pályából használja a csempéket.” Az ehhez felhasznált program amúgy a Python 3, és aki merész, errefelé letöltheti és ki is próbálhatja (valószínűleg nem sokáig, mert biztos, hogy a Nintendo jön és szépen fenyegetőzni fog, ahogy nemrég a Super Mario Bros. Battle Royale-lal tette… ami mindössze két hetet élt). A forráskód is könnyebben használható lesz elvileg, így lesz ebből tuti forkolás is – olyan elágazás, amivel továbbfejlesztik mások az eredeti programkódot.
A Super Mario Maker 2 két hét alatt két millió feltöltött pályáig jutott (ez ugyanis lényegében egy pályaszerkesztő, amit nagyon könnyű megtanulni), úgyhogy átlagban naponta több mint 180 ezer pálya lett a játékosok által feltöltve – nagyobb része valószínűleg átlag alatti, de azért van pár igencsak komoly pálya, ami elismerésre méltó -, és ezek után nem csoda, hogy az Egyesült Királyságban a fizikai értékesítéses toplistán két héten át listavezető volt a Nintendo új exkluzívja.
Forrás: DualShockers