A Beyond Good & Evil 2 esetében már megosztó volt a Ubisoft megállapodása, de most folytatódik ez a partneri kapcsolat…
Tavaly júniusban jelentette be a Ubisoft, hogy a Joseph Gordon-Levitt által alapított HitRecord révén vehetnek részt a művészek, hogy esélyt kapjanak arra, hogy bekerüljenek a Beyond Good & Evil 2-be az általuk alkotott zenével, történeti elemekkel vagy grafikai elemekkel. A csavar? Ha nem kerülnek be a játékba, nem kapnak egy fillért sem, és az erre szánt költségvetés is nevetségesen alacsony, mindössze 50 ezer dollár volt, ami kb. 14 millió forintnak felel meg. Egy AAA fejlesztési költségvetésben ez semmi…
Ha a Ubisoft egy hagyományos modellt alkalmazna, akkor meghatározott művészeket bérelne fel egyes elemekre a játékban ahelyett, hogy lényegében megpályáztatja sok művész között ugyanazt, amivel a nyertes majd eladhatja a munkássága jogait. A HitRecordos megállapodás nem épp nyerő: sokan biztos feleslegesen dolgoznak valamin, mert aztán a végén nem ők nyernek, és így lényegében kárba veszik a projektjükbe ölt idő és pénz.
Ezek után a Ubisoft mégis bejelentette, hogy a francia cég és a HitRecord közötti kapcsolat kiterjed a Londonban játszódó Watch Dogs: Legionra is, hogy annak soundtrackje bővüljön. „Ha zeneszerző, író, énekes, hangszeren játszó, vagy valaki más vagy nagy ötletekkel és sok szenvedéllyel… akkor igencsak lelkesek vagyunk, hogy meghallgathassuk a zenei kompozíciódat,” írja a poszt, és sokszor olvasható benne a szenvedély kifejezés.
Ipari szemszögből nem nagyon érthető ez az elképzelés. A Ubisoft megengedheti magának, hogy egy profi zeneszerzőt felbérel. Mondjuk Jesper Kydet, aki anno az első Assassin’s Creed esetében már dolgozott a Ubisofttal. Ő még ma is kelendő (elvégre a Borderlands 3-ban is közreműködik…). Ha pedig új tehetségeket akarnak keresni, akkor erre talán jobb megoldás is lehetne, mint a HitRecord.
A Watch Dogs: Legion március 6-án fog megjelenni PlayStation 4-re, Xbox One-ra, PC-re, és egy Google Stadia-port is készül.
Forrás: VG247