Az Association for UK Interactive Entertainment (Egyesült Királyság-beli Interaktív Szórakoztatók Szövetsége – UKIE néven közismertebb!), egy kereskedelmi csoport vezetője, Jo Twist szerint abba kellene hagynunk a függőség jelzőnek a használatát – tudósít a Gamesindustry.
„Azok az emberek, akik ismernek engem, tudják, hogy a szavakra igencsak odafigyelek. A jelentéstan és a nyelv számít! Igazán ideges leszek, amikor azt látom a játéktesztekben, hogy [ez a játék addiktív], amikor valójában azok azt szeretnék kifejezni, hogy „Ez a játék igencsak jól meg van tervezve, ez a játék jó, játszanod kellene vele.”. „Nem kib_szott függőséget okozó. Figyelnünk kellene a nyelvezetünkre, amikor ezeket a szavakat használjuk, mert sajnos az történik, hogy a közszféra emberei – a politikusok, a sajtó, az emberek, akik nem értik a játékokat – ezt meghallgatják, és elhiszik, hogy addiktív, függőséget okozó az a játék, amikor igazándiból azt mondjuk, hogy igazán jó, vagy igencsak jól megtervezett az.”
Fel kell lépnünk, és mondanunk kell, hogy kulturálisan elfogult vagy [a játékokkal kapcsolatban]. Ez nem nagyon generációktól függő, de fejlődni, javulni fog a helyzet. Az emberek meg fogják érteni, hogy így működik a világ… így akarnak szórakoztatáshoz jutni az emberek a Netflixen, vagy azon túl, amit televíziónak nevezünk. Ez már a kultúránk része,” mondta a Develop:Brighton rendezvényen Twist, aki az Egészségügyi Világszervezetre reflektált, hiszen ők a játékfüggőséget betegségnek kezelik már. (És erre egy német kutatócsoport egy terapeuta kezeléssel előjött – mindkét téma szóba került már korábban.)
Bár érthető, hogy Twist valahol elfogult (elvégre a játék is egy szórakoztató médium, és az UKIE révén ebből él valamelyest…), van abban valami, amit mond – a függőséget mi is néhol pozitív kontextusban említettük -, és szerinte ideje lenne elfogadnia a világnak, hogy vannak olyanok, akik nem tévéznek, vagy Netflixeznek, hanem játékokkal foglalkoznak a szabadidejükben szórakoztatás gyanánt.
A függőség fogalma mellett Twist felléphetne talán a lootboxok ellen is, amik az Electronic Arts szerint „etikusak és szórakoztatóak”… (erről is volt már szó)
Forrás: PCGamer