MOZI HÍREK – A Max Payne és az Alan Wake atyja gyorsan leszögezte, hogy semi közük sem volt ehhez a hollywoodi filmhez.
Oly sok videojátékos adaptáció készült már, és ez a film, Mark Wahlberg főszereplésével csak újabb szomorú példája volt annak a trendnek, hogy mennyire ócska a játékadaptációk zöme. És hogy mit gondolt róla a Remedy? Sam Lake, a legendás játékfejlesztő elismerte, hogy eléggé „kapcsolat nélkülinek” („disconnected”) érezte magát a filmmel kapcsolatban.
„Őrültem neki, hogy film készült a játékból, ezért azért ad némi ünneplésre okot.” Nyilatkozta Sam Lake (eredeti nevén: Sami Jarvi) az IGN-nek. A legendás finn játékfejlesztő arról beszélt, hogy egy videojátékban egy történetet elmesélni egészen más, mint egy filmben és ő úgy gondolja, hogy ez az oka, amiért a film megbukott.
A Max Payne sorozat a film noir számára volt egyfajta „homage”, így egy igazi „ördögi kör” szerinte, hogy az ilyen filmek inspirálták a videojátékot, amely aztán „visszainspirálta” a filmet.
„Az igazán érdekes kérdés számomra ez volt: mi az, ami csak egy videojátékban működik? És mi az, amit át lehet venni egy filmben? Ez egy érdekes kérdés és több, mint valószínű, hogy a Max Payne filmben nem vették figyelembe.”
Sam Lake jelenleg a Controlon dolgozik és a nagyszerű Max Payne 3 óta sajnos elég esélytelen, hogy újabb rész készüljön a francishe-ban, pedig egy előtörténet nem lett volna rossz.
Forrás: IGN