Wolfenstein: Youngblood – Rettenetes gyerekek

TESZT – Végre itt a Wolfenstein: Youngblood és a rettenetes Blazkowicz visszatér! Akarom mondani… többes számban… és nőnemű karakterrel… A Youngbloodban ugyanis papa helyett – Jean Cocteau után is szabadon – a „rettenetes gyerekek”: Blazkowicz két lánya lesz irányítható. A folytatása a rebootolt Wolfenstein franchise-nak, hiszen a The New Colossus után 20 évvel járunk, de még mindig lesz majd egy Wolfenstein 3 főjáték.

 

Spin-offként a Wolfenstein: Youngblood kísérleti címnek is mondható, új ötleteket és gyilkosági megoldásokat kínálva a régi receptek mellett, amelyeket akár co-op módban is kipróbálhatunk – sőt, ez a játék kifejezetten a kooperatív játékmódra van kihegyezve. Elvégre nácikat írtani Párizsban együtt nagyobb fun, nem igaz?

„Neu-Paris”, sok-sok vérrel

A történet a Wolfenstein alternatív világában, 20 évvel a New Colossus után játszódik, ahol a náci háborús gépezet még Hitler halála ellenére is tovább pörög. Miközben az USA már megszabadult tőle, a világ nagy része még a dominanciája alatt nyög, és balszerencsére B.J. Blazkowicz is eltűnt, nyom nélkül.

B.J. két lánya – a játék főszereplői – Jessica és Sophia Blazkowicz éppen ezért úgy döntenek, hogy megkeresik az apjukat. A nyomok Neu-Paris-ba („Új-Párizsba” németül és franciául) vezetnek, ahol a helyi ellenállással felvéve a kapcsolatot, közlik velük, hogy az apjuk a X-Labs-ot keresi, ahol a szuperrobotokat és egyéb náci technológiát gyártanak. Hogy a lányok megtalálhassák apjukat, három náci bázisba kell beszivárogniuk, információkat keresve apjukról.

A fősztori mellékküldetésekkel tudjuk teljesíteni, és egy RPG-rendszerrel, amely igazából iszonyúan felesleges. Fokozatosan, ahogy mi magunk, úgy az ellenség is szintet lép és még ha százalékos arányban tudunk is jól sebezni, az ellenség így is szivacsként fogja fel a lövéseinket. Az ellenünk felvonuló náciknak egyébként különféle szintjei és különféle páncéljai vannak, amely révén a játék némi taktikus jelleget is ölt, ugyanis a különféle fegyverek különbözőképpen hatékonyak ellenük. Ugyanakkor a fegyverek a New Colossus-ból köszönnek vissza, semmilyen újdonsággal nem találkozunk ezen a téren. Csak egyetlen egy különleges kompetencia van és csak a játék végén kapjuk meg. Kár egyébként, hogy semmilyen új technológiával sem találkozunk, mert arra számítottam, hogy a náci rezsim, vagy USA is fejlődött az eltelt húsz év során, mint a valós világban. Bár találkozunk új ellenségtípusokkal, de a bullet sponge (szivacsként fogja fel az ellenség teste a golyót) ezeket sem fun legyőzni. Még azokat a régi ellenségeket évekig tart lelőni, amelyeket az előző játékban könnyen elintéztünk.

A játék egyébként négy párizsi negyedben játszódik, illetve egy in medias res Zeppelin pályán is kavarnunk kell. A küldetések ugyanakkor eléggé egysíkúak és a szokásos „keresd meg ezt, öld meg azt, nyisd ki amazt, mentsd meg a civileket stb.” unalomig ismert feladatokra korlátozódik.

Ráadásul, hiába tűnnek eleinte változatosnak a helyszínek, később rájövünk, hogy a párizsi utcákon, a lenti csatornajáratokon, illetve a Brother bázison kívül nincs semmi egyéb. Ugyanakkor sok rejtett kinccsel, különféle emléktárggyal találkozunk, melyeket a küldetések során felmarkolhatunk. Ez azonban kevés az üdvösséghez és nehezen tudja palástolni azt a tényt, hogy a játékmenet rettenetesen önismétlő és fantáziátlan, konkrétan néha kínszenvedés volt a Wolfenstein: Youngblood küldetéseit teljesíteni.

A progresszió is iszonyúan le van egyszerűsítve az előző részekhez képest. Ahelyett, hogy a kompetenciákat fokozatosan kapnánk meg az akciók, vagy a küldetések során, itt pénzérméket kell gyűjtögetni hozzá. Ha nácikat ölünk valamilyen fegyverrel, akkor az növeli annak a kompetenciáját és ez fokozatosan növeli a százalékos sebzésarányt, mint a szerepjátékokban. Emellett különféle módon meg is dobhatjuk „extrákkal” a fegyvereinket, ahogy különféle darabkákat ezekre szerelve pontosabb lövéseket adhatunk le velük, vagy több sebzést tudunk fejlövéskor kiosztani stb.

Sajnos hiába az extra cuccok, ha a játék ennyire túltolta a lopakodás szükségességét: hiába lopakodunk, mint egy tigris a magas fűben, hiába öljük meg a helyi parancsnokokat, ha túl hangosak vagyunk, így is úgyis megszólal a riasztó, ilyenkor pedig az ellenség elözönli az utcákat. Pozitívum azért, hogy könnyebben fel lehet fedezni az ellenség gyenge pontjait a régebbi részekkel összehasonlítva, de még így is tönkreteszi az élményt a bullet sponge.

Párizs utcái

Bár a Wolfenstein: Youngblood grafikája egész jó, de azért túlzott fejlődésre nem szabad számítani, amikor a részletességet és az effekteket illeti. Nem rossz, csak túlzott fejlődés nem mondható el. Az ellenség kidolgozása is ugyanolyan, kivéve a végső bosst és pár mini-bosst. A zene kiváló és mulatságos az is, hogy a nácik a valós világ nyolcvanas éveinek zenéihez hasonló stílusú könnyűzenét kedvelik. A fegyverhangok és a robbanások zaja általában véve elfogadható, bizonyos fegyvereknél azért lehetett azt érezni, hogy nem annyira ütősek, mint a DICE játékaiban, vagy a DOOM-ban.

Ami a párizsi utcai környezet kidolgozását illeti, minden romos és roncsokkal, téglákkal, kövekkel vannak teli, azt tükrözve, ahogy az ellenállás a nácikkal küzdött. Ez derék, viszont minden borzasztóan statikus, egyetlen NPC-t sem látunk, amint harcolna, vagy más olyan grafikai elemet, amely kicsit megdobná az atmoszférát.

Legközelebb talán jobb lesz

Összességében, Youngblood sztorija és a két lánytestvér közötti interakció révén a játék szórakoztató lenne, de a gameplay maga egyszerűen csak erős közepes, olyan designerdöntések miatt, amelyek agyonfrusztrálják a játékost. Talán a szintén nem túl épületes Wolfenstein: The New Colossus után a trilógia utolsó darabjánál a Wolfenstein név „végre ismét szép lesz, méltó régi hírnevéhez…”

Dante(fordította: BadSector)

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Igazi kemény FPS
+ A fegyvereket és képességeket fejleszthetjük
+ Egész jó sztori

Kontra:

– Repetitív küldetések
– Bullet sponge ellenfelek
– Teljesen felesleges szintlépős rendszer


Kiadó: Bethesda Softworks

Fejlesztő: MachineGames

Stílus: First-person shooter

Megjelenés: 2019. július 26.

Wolfenstein: Youngblood

Játékmenet - 3.6
Grafika - 5.8
Story - 6.6
Music/Audio - 6.8
Hangulat - 5.3

5.6

KÖZEPES

Összességében, Youngblood sztorija és a két lánytestvér közötti interakció révén a játék szórakoztató lenne, de a gameplay maga egyszerűen csak erős közepes, olyan designerdöntések miatt, amelyek agyonfrusztrálják a játékost. Talán a szintén nem túl épületes Wolfenstein: The New Colossus után a trilógia utolsó darabjánál a Wolfenstein név „végre ismét szép lesz, méltó régi hírnevéhez…”

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Holt hősök társasága
Bence is a Senior Staff Writer for our site. He is an avid gamer, that enjoys all genres, from Indie to AAA games. He mostly plays on the PS4 or on the laptop (since some indies get a preview build there faster). Loves obscure Japanese games that no one else dares to review on this site.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu