A cég szerint a jövőben nem lesz már opcionális lehetőség a ray tracing, hanem vagy van hozzá vasad, vagy buktad a PC-s játékokat.
Az egyik legismertebb kutató az Nvidia Research-nál, Morgan McGuire megjósolta, hogy az első AAA videojáték mikor érkezik az NVidia által kidolgozott technológiát kötelező módon támogatva PC-n. Hogy ez pontosan mit jelent? Nos, szerinte olyan PC-n, amely hardveresen nem támogatja ezt a technológiát, egész egyszeren nem fognak elindulni az akkoriban megjelenő játékok.
És hogy ez konkrétan mikor fog bekövetkezni? McGuire szerint 2023-ban, amikor már a ray tracing PC-n és konzolon egyaránt mindennapos lesz. „Szerintem az első olyan AAA játék, amelynél kötelező lesz a ray tracing támogatása a grafikus kártyán keresztük, 2023-ban fog megjelenni.” – magyarázta McGuire a Twitter fiókján közzétett posztjában. Szerinte erre az időszakra már teljes egészében „hétköznapi” lesz ez a technológia – amely nyilván nagy hasznot hoz majd az NVidiának és jelenlegi, illetve jövendőbeli GeForce RTX kártyáknak.
A ray tracing egy rendkívül látványos megvilágítási technológia, amely jelenleg csak a drágább videokártyákon működik és azokon sem minden esetben hibátlanul. Jelenleg még viszonylag limitált mennyiségben támogatják a videojátékok, azonban nyilván egyre inkább bővül a számuk. Az 2018-as E3-mon mutatták be először, mire képes a RT, két, azóta már megjelent játékon, a Shadow of the Tomb Raider és a Battlefield 5 demóján.
Érdekes – persze kicsit „hazabeszélő” – meglátás, meglátjuk, mi sül ki belőle…
Forrás: PC Gamer