Ha az előző Control PC-s rendszerigény miatt kardodba dőltél, akkor most egy kicsit fellélegezhetsz.
Pár héttel ezelőtt adta meg a Remedy Entertainment a Control minimum rendszerigényét és szerintem jó páran dobtak egy postabank macis hátast, az égnek emelve a kezüket azzal a felkiáltással, hogy „Ez most komoly, srácok?!” Egész konkrétan Nvidia 1060 GTX-et jelölte meg MINUMUMNAK a Remedy (jelenleg ilyen videokártyám van – BadSector) és GTX 1080 TI-nek az ajánlottat.
Szerencsére ez csak vagy valami baki lehetett, vagy azóta sikerült valami kalapálni a motoron. A cég ugyanis frissítette az adatokat a Control PC-s rendszerigény tekintetében a hivatalos weboldalukon és most már sokkal kevésbé durvább elvárásokat tárnak elénk. Hogy mik ezek az elvárások? Tekintsétek meg az alábbi adatokat!
Minimum konfiguráció (frissített)
CPU: Intel Core i5-4690 / AMD FX 4350
GPU: Nvidia GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 280X
RAM: 8GB
OS: Windows 7, 64bit
DirectX: DX11
Ajánlott konfiguráció (updated)
CPU: Intel Core i5-7600K / AMD Ryzen 5 1600X
GPU: Nvidia GeForce GTX 1660/1060 / AMD Radeon RX 580
Ray-tracing GPU: Nvidia GeForce RTX 2060
RAM: 16GB
OS: Windows 10, 64-bit
DirectX: DX12
A Control PC-n, PS4-en és Xbox One-on jelenik majd meg augusztus 27-én.
Mikael Kasurinen, a játék egyik rendezője korábban azt nyilatkozta az Eurogamer-nek, és beismerte, a Quantum Break egy kis mainstream kitérő volt a finneknek…
„Legyünk őszinték, mi nem vagyok a világ masszív stúdióinak egyike, de továbbra is függetlenek vagyunk. Ez [a Control] a mi IP-nk, és mi döntünk arról, hogy mi történik vele. Számunkra az a legokosabb, ha azt csináljuk, amiben hiszünk, hogy egy kicsit furcsák, sőt, valamelyest vitatottak legyünk – hogy egy vallomást tegyünk ahelyett, hogy a biztosra játszanánk. Ez a „kilélegzés” része a Quantum Break után. A Control lényegében ezt fejezi ki.
A Quantum Breakkel arról beszéltünk, hogy – jobb szó híján – mainstreamek legyünk. Óvatosan választottunk ki dolgokat, sőt, néhol talán kihagytunk olyanokat, amiket szeretünk. Stresszeltünk azzal kapcsolatban, hogy túl furák vagyunk. A Quantum Breakkel a biztosra játszottunk több módon is. Miután az kijött, úgy éreztünk, hogy valami eltérőt akartunk csinálni, és hogy ismét furcsák legyünk.
Visszanézhetsz a Quantum Breakre, és azt mondhatod, hogy a történetmesélés szempontjából az addigi lehető legmesszebb mentünk. Egy élő szereplős TV-show, továbbá extrém hosszú, bonyolult jelenetek, igencsak részletes arcanimációs rendszerekkel… vizuális szemszögből olyan messzire mentünk, amennyire tudtunk. A Controllal fogjuk a játékmenetet és egy bonyolult, összetett univerzumot, és egy nyílt végű élménybe tesszük ezt, és mindezt a Remedy-szemszögből olyan messzire visszük, ahogy csak tudjuk,” mondja Kasurinen.
A játékből PlayStation-re több verzió is készül kiadásra, erről itt olvashattok.
Forrás: 3djuegos