Control: „felfedezhető, nem újrajátszható”

A Control rendezője, Mikael Kasurinen elmagyarázta, hogy miként tervezték úgy meg a játékot, hogy annak újrajátszhatósága helyett inkább a felfedezésre koncentráltak a tervezés során.

„Ebben a játékban jóval több puzzle van mint bármi másban, amit eddig csináltunk. Arról szól ez, hogy egy kalandot akartunk létrehozni a játékosnak – egy olyan világot, ami tele van rejtélyekkel és csodákkal, ahol jutalmak találhatóak és felfedezhető így a háttértörténet is. Ennek kivitelezése érdekében olyan puzzle-ket kellett megalkotnunk, amik úgy érződnek, hogy illenek ebbe a világba, illetve a kontextusba, környezetbe a megtalálásuk pillanatában. A variáció céljából többféle puzzle típusunk van, és némelyik a narratív elemekre koncentrál, míg mások a mechanikákra és a fizikára összpontosítanak. Egy ilyen környezettel és ilyen mechanikákkal amúgy eléggé egyszerű volt puzzle-ket alkotni, de természetesen kísérletezgetnünk kellett velük (nem is keveset), hogy biztosíthasuk, hogy intuitívak, ösztönösek és szórakoztató a megoldásuk. Igazán nehéz eltalálni egy akció műfajú játékban a puzzle-k egyensúlyát, és remélhetőleg sikerült eltalálnunk azt.

Ahelyett, hogy a játékot újrajátszhatóként csináltuk volna meg, számunkra inkább arról szólt, hogy egy olyan világot hozzunk létre, amit [idővel] felfedezhetsz. El kellett fogadnunk, hogy sok olyan menő tartalmat csinálunk, amit sokan talán sosem fognak megtalálni. Ez lesz az a dolog, amivel az emberek időt tölthetnek el a világban. Nem az ismétlődésről van szó, hanem inkább arról, hogy úgy lett a tartalom felépítve, hogy a felfedezés, és az „ottlét” az, amit csinálni szeretnél, mert minden, amire rábukkansz, értelmesnek fog érződni,” írta Kasurinen a PlayStation Blogon.

Ha rápislantunk a Microsoft Store-ra, akkor láthatjuk, hogy a finn Remedy Entertainment saját, Northlight Engine-jüket használó játéka nem olyan eszméletlenül hatalmas a Control, ugyanis megközelítőleg 34,77, felkerekítve 35 GB méretű lesz Xbox One-on, így valószínűleg a PlayStation 4 esetében sem lesz sok eltérés méretileg. A játékot amúgy a 505 Games augusztus 27-én fogja kiadni PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

Forrás: DualShockers, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu