Menu

Control: „felfedezhető, nem újrajátszható”

A Control rendezője, Mikael Kasurinen elmagyarázta, hogy miként tervezték úgy meg a játékot, hogy annak újrajátszhatósága helyett inkább a felfedezésre koncentráltak a tervezés során.

„Ebben a játékban jóval több puzzle van mint bármi másban, amit eddig csináltunk. Arról szól ez, hogy egy kalandot akartunk létrehozni a játékosnak – egy olyan világot, ami tele van rejtélyekkel és csodákkal, ahol jutalmak találhatóak és felfedezhető így a háttértörténet is. Ennek kivitelezése érdekében olyan puzzle-ket kellett megalkotnunk, amik úgy érződnek, hogy illenek ebbe a világba, illetve a kontextusba, környezetbe a megtalálásuk pillanatában. A variáció céljából többféle puzzle típusunk van, és némelyik a narratív elemekre koncentrál, míg mások a mechanikákra és a fizikára összpontosítanak. Egy ilyen környezettel és ilyen mechanikákkal amúgy eléggé egyszerű volt puzzle-ket alkotni, de természetesen kísérletezgetnünk kellett velük (nem is keveset), hogy biztosíthasuk, hogy intuitívak, ösztönösek és szórakoztató a megoldásuk. Igazán nehéz eltalálni egy akció műfajú játékban a puzzle-k egyensúlyát, és remélhetőleg sikerült eltalálnunk azt.

Ahelyett, hogy a játékot újrajátszhatóként csináltuk volna meg, számunkra inkább arról szólt, hogy egy olyan világot hozzunk létre, amit [idővel] felfedezhetsz. El kellett fogadnunk, hogy sok olyan menő tartalmat csinálunk, amit sokan talán sosem fognak megtalálni. Ez lesz az a dolog, amivel az emberek időt tölthetnek el a világban. Nem az ismétlődésről van szó, hanem inkább arról, hogy úgy lett a tartalom felépítve, hogy a felfedezés, és az „ottlét” az, amit csinálni szeretnél, mert minden, amire rábukkansz, értelmesnek fog érződni,” írta Kasurinen a PlayStation Blogon.

Ha rápislantunk a Microsoft Store-ra, akkor láthatjuk, hogy a finn Remedy Entertainment saját, Northlight Engine-jüket használó játéka nem olyan eszméletlenül hatalmas a Control, ugyanis megközelítőleg 34,77, felkerekítve 35 GB méretű lesz Xbox One-on, így valószínűleg a PlayStation 4 esetében sem lesz sok eltérés méretileg. A játékot amúgy a 505 Games augusztus 27-én fogja kiadni PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

Forrás: DualShockers, WCCFTech

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu