A G2A-től az Unknown Worlds Entertainment alapítója, Charlie Cleveland követel annyi pénzt, ami forintban is eléggé sok.
Szóval július óta tűz alatt a G2A: azóta tart a G2A körüli ügy (a No More Robots, egy indie kiadó inkább arra kért mindenkit, hogy warez változatban játsszon a játékukkal a G2A-s vásárlás helyett, amire a „szürke piac” digitális bolt válaszolt, és erre jött egy ellenválasz is: Mike Rose, a No More Robots alapítója egy olyan petíciót indított el, amivel eltiltaná a G2A-t az indie játékok fejlesztésétől; több mint 6200 aláírást szerzett), és végül a G2A arra jutott, hogy egy (Steam-)kódblokkolót ígért, amivel a fejlesztők meghatározhatnák, hogy melyik kódok nem adhatóak el a G2A-n, mivel úgy lennének megjelölve mint tesztpéldányok vagy nyereményjátékok során ajándékozható kódok. A G2A augusztus 15-éig azt szerette volna, hogy 100 fejlesztő reagáljon, mivel szerintük drága egy ilyen megoldás fejlesztése.
A G2A közölt egy listát, de ezen mindössze 19 stúdió neve szerepel: Beer Money Games, Bossa Studios, CCP Games, Crimson Leaf, Deep Silver, Dirty Beast Games, Dynart, Electrocosmos, Farom Studio, Fox Byte Games, Hound Picked Games, MetalBear, Modoka Studios Entertainment, Moonlight Mouse, Nyaargh, SimaGames, Squidpunch Studios, Tate Multimedia, Troglobytes Games. Emiatt a határidő ki lett tolva augusztus végére, és a jövő héten a Gamescomon is tárgyalni fog a fejlesztőkkel a G2A.
A Gamesindustry-n írt egy kommentet Cleveland, amit lefordítva idézünk: „A G2A egy olyan undorító cég. Lóf_sz az, hogy ennek az eszköznek a fejlesztése drága lenne. Az is gyanús, ahogy tolják azon fejlesztők neveit, akik nem szeretnék, hogy a szolgáltatásukon értékesítve legyenek a játékaik – ez majdnem olyan, hogy a gyanús gyakorlataikat nem ismerő játékosoktól nem kívánatos mellékhatásokat szeretnének, és arra bátorítanák őket, hogy ezen fejlesztőket bombázzák meg negatív értékelésekkel. Az is borzalmas, hogy ösztönzik a fejlesztőket a G2A-vel való kapcsolatfelvételre, hogy egyáltalán elinduljon ez a kezdeményezés, miközben a G2A a szürke piaci értékesítésekből és a hitelkártyás csalásokból profitál.
Mike Rose-nak igaza van – tényleg JOBB a játékosoknak kalózkodni a G2A-s vásárlás helyett. Több mint 30 ezer dollárt fizettünk a hitelkártyás pénzvisszatérítések miatt a G2A miatt (erről itt szó esett). Szóval G2A, ha tényleg cselekedni akarsz, akkor most nekünk, az Unknown Worldsnek 300 ezer dollárt fizessetek,” írta Cleveland.
Az a 30 ezer dolláros ügy 2013-ban volt a Natural Selection 2-vel, ami egy FPS/RTS hybrid volt – több mint 1300 kódot deaktiváltak, amik lopott hitelkártyákkal lettek megszerezve, majd értékesítve a third-party oldalakon (mint amilyen a G2A is); a tízszeres összeg követelése pedig a G2A ígéretére vonatkozik – ennyivel több pénzt ígérnek visszafizetni a pénzvisszatérítés költségeire. Amúgy a Wube Software (ők a Factoriot készítették) is bevállalta ezt az ígéretet, de augusztus 7-én a G2A még mindig ellenőrizte a Wube által biztosított kódlistát, így a 6600 dolláros pénzvisszatérítéses költségekből kiindulva 66 ezer dollárt szeretnének, de nem kaptak még semmit.
Úgyhogy a G2A tűz alatt a G2A: konkrétan ég, mint a Reichstag.
Forrás: Gamesindustry, PCGamer