Igen, ismét – a Dead Island 2 szituációja kezd olyan nevetséges lenni, mint anno a Duke Nukem Foreveré…
A Dead Island 2 még 2014 júniusában lett bejelentve. Akkor a Yager Development volt a felelős a fejlesztésért (korábban a Spec Ops: The Line jött ki tőlük két évvel korábban). Ez 2015 júliusáig tartott, amikor is a Yager kikerült a képből, majd 2016 márciusáig síri csend és szó szerint értendően hullaszag is volt a projekt körül, amikor is bejött a képbe a Sumo Digital, akik több évnyi huzavona után idén végre kiadták a Microsoft utolsó határidője miatt a Crackdown 3-at. Nos, a Sumo Digital is kihúzható a listáról, ugyanis a THQ Nordic AB a legújabb pénzügyi jelentésében bejelentette, hogy egy harmadik stúdió kezdett hozzá a játék fejlesztéséhez!
Az új stúdió a Dead Island 2 mögött nem más mint a Deep Silver Dambuster Studios, akik a Crytek UK 2014-es bezárása után átvették a Homefront: The Revolution fejlesztését (és a játék nem volt valami jó… de idővel egész korrekt lett). Tehát: a THQ Nordic házon belülre hozta a fejlesztést, ugyansi a THQ Nordic AB, a svéd központú anyacég alá tartozik a Deep Silver is, így öt év után teljesen sikerült a Dead Island 2 fejlesztését cégen belülre hozni.
További részleteket nem tudunk – talán a Sumo Digital nem végzett megfelelő munkát (nem tudjuk, hogy miért tette ki a szűrüket a THQ Nordic…), de azért gondoljunk bele: a Dying Light, amit az első Dead Islandet fejlesztő Techland fejlesztett, aközben megjelent, és már a folytatás is ki fog jövő tavasszal jönni, nagy eséllyel megelőzve a Dead Island 2-t. (Sőt, az a játék cross-gen cím lesz, ez már hivatalos – szó is volt róla.)
Úgyhogy így nehéz lesz a THQ Nordicnak valami komolyat felmutatnia – ennek a játéknak a fejlesztési története katasztrófális.
Forrás: Gematsu