…de ettől függetlenül Charlie Cleveland, az Unknown Worlds alapítója továbbra sincs oda a G2A-ért.
Szóval a G2A-től Cleveland 300 ezer dollárt követelt, mert 2013-ban 30 ezer dollárnyi hitelkártyás pénzvisszatérítést kellett fizetniük, és azért a tízszeres összeg, mert a G2A felajánlotta, hogy az ilyen költségekből ennyivel többet fizet vissza az érintett fejlesztőknek. Csakhogy a G2A egy posztban reagált Clevelandre, azt állítva, hogy 2013-ban még nem is létezett a site, kiemelve még azt is, hogy a manapság ismert „szürkepiac” oldal 2014-ben indult el.
Ezen csavar az a szituáció, hogy a G2A segítségkérős, support weboldalán nyíltan olvasható, hogy 2013-ban (!?) indult el a weboldal, míg maga a cég 2010-ben (???) indult el, úgyhogy nem nagyon lehet követni, hogy pontosan mikor is indult el a website, ami sok indie fejlesztőnek okoz fejfájást (és néhányan emiatt is kérték korábban, hogy a G2A-ről való vásárlás helyett csak torrentezzük le a játékukat).
Emiatt Charlie Cleveland bocsánatot is kért – a Kotakunak ezt nyilatkozta: „Úgy tűnik, hogy a G2A-nek igaza van. Nem ők voltak a forrása a 30 ezer dollárnyi [Natural Selection 2] kódnak. Nem TŰNIK úgy, hogy a pénzvisszatérítéses időszakban szürke piacos, gyanús forrású kódokat értékesítettek, de azóta ezt csinálják.” Ettől függetlenül Cleveland továbbra sem rendelkezik jó véleménnyel a G2A-ről: függetlenül attól, hogy a cég mikor is indult el, nem tolerálja annak üzleti modelljét, és többször kérte már tőlük, hogy vegye le az Unknown Worlds játékait a boltból, nem tették meg ezt: „Sosem tették ezt meg. Csak megváltoztatják a párbeszéd témáját arra, hogy mi formálisan rajtuk keresztül értékesítjük a játékaink kódjait.”
Azért az milyen már, hogy egy céggel kapcsolatban három fontos elindulási időpontot látunk? 2010, 2013, 2014 – akármikor is startolt el a G2A szürkepiacos értékesítési modellje, az indie fejlesztők nem szívlelik őket, és akkor még tényleg igencsak finoman fogalmaztunk.
Forrás: VG247