Bocsánatot kért a G2A-től az Unknown Worlds alapítója

…de ettől függetlenül Charlie Cleveland, az Unknown Worlds alapítója továbbra sincs oda a G2A-ért.

Szóval a G2A-től Cleveland 300 ezer dollárt követelt, mert 2013-ban 30 ezer dollárnyi hitelkártyás pénzvisszatérítést kellett fizetniük, és azért a tízszeres összeg, mert a G2A felajánlotta, hogy az ilyen költségekből ennyivel többet fizet vissza az érintett fejlesztőknek. Csakhogy a G2A egy posztban reagált Clevelandre, azt állítva, hogy 2013-ban még nem is létezett a site, kiemelve még azt is, hogy a manapság ismert „szürkepiac” oldal 2014-ben indult el.

Ezen csavar az a szituáció, hogy a G2A segítségkérős, support weboldalán nyíltan olvasható, hogy 2013-ban (!?) indult el a weboldal, míg maga a cég 2010-ben (???) indult el, úgyhogy nem nagyon lehet követni, hogy pontosan mikor is indult el a website, ami sok indie fejlesztőnek okoz fejfájást (és néhányan emiatt is kérték korábban, hogy a G2A-ről való vásárlás helyett csak torrentezzük le a játékukat).

Emiatt Charlie Cleveland bocsánatot is kért – a Kotakunak ezt nyilatkozta: „Úgy tűnik, hogy a G2A-nek igaza van. Nem ők voltak a forrása a 30 ezer dollárnyi [Natural Selection 2] kódnak. Nem TŰNIK úgy, hogy a pénzvisszatérítéses időszakban szürke piacos, gyanús forrású kódokat értékesítettek, de azóta ezt csinálják.” Ettől függetlenül Cleveland továbbra sem rendelkezik jó véleménnyel a G2A-ről: függetlenül attól, hogy a cég mikor is indult el, nem tolerálja annak üzleti modelljét, és többször kérte már tőlük, hogy vegye le az Unknown Worlds játékait a boltból, nem tették meg ezt: „Sosem tették ezt meg. Csak megváltoztatják a párbeszéd témáját arra, hogy mi formálisan rajtuk keresztül értékesítjük a játékaink kódjait.”

Azért az milyen már, hogy egy céggel kapcsolatban három fontos elindulási időpontot látunk? 2010, 2013, 2014 – akármikor is startolt el a G2A szürkepiacos értékesítési modellje, az indie fejlesztők nem szívlelik őket, és akkor még tényleg igencsak finoman fogalmaztunk.

Forrás: VG247

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu