Másképp fognak majd monetizálni a Need For Speed: Heat játékban.
„Tudom, hogy a játékosok nem szerették a SpeedCardokat, és egyetértünk abban, hogy kissé absztraktok, elvontak voltak. Ezúttal egy jóval földhözragadtabb teljesítménnyel kapcsolatos testreszabási élményt választottunk. Kivettük a SpeedCardokat, így a fejlődés révén megnyitott valódi alkatrészeket raksz a kocsidba. Ezek megváltoztatják, hogy miként működik az autód és miképpen irányítható. Biztosra mentünk, hogy tisztán érthető és nincsen belőle félreértés, és hogy a játékos úgy érezze, hogy jutalmazásra kerül. Minél extrémebb a járgányod, annál jobb a képességed, és csak így lehet fejleszteni. Nem fogunk SpeedCardokat haszálni. Nincsen semmi ehhez hasonló. Újraterveztük a fejlődést,” mondta a Ghost Gamestől Riley Cooper, a kreatív rendező.
Tehát lényegében nem használják azt a pofátlan megoldást, ami a Need For Speed: Paybackben volt, ahol lényegében ilyen idióta kártyákat kaptunk a SpeedCardok révén, és akkor azokat applikálhattuk a verseny-személygépjárművünkre, hogy lépést tudjunk tartani a már-már nevetségesen gyorsabb mesterséges intelligencia ellen – az Electronic Arts ugyanis ezzel akart pénzszivattyút csinálni abból a játékból: a nehézség miatt inkább használjunk jobb autót, vagy nyissuk ki a pénztárcánkat. Az előbbi esetében persze kezdhettük újra a tuningolást, már ha ez annak volt nevezhető. A Need For Speed: Heat tehát visszamegy a Need For Speed: Most Wanted 2005 formulájához (igaz, már az előtte levő két Underground esetében is hasonló tuningolási modell volt), csak kérdéses, hogy a Carbon, a ProStreet, a 2012-es Most Wanted, vagy a Rivals után nem túlzás-e újra ugyanazt a játékmodellt használni? (Rendőrök, versenyzés, tuningolás.) Ja, amúgy két vezetési filozófia van, ami pedig a Ridge Racer másolata: grip és drift – szóval tapadás és driftelés…
A Need For Speed: Heat november 8-án fog megjelenni PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re, és mivel egy napon jön ki a jelenleg PlayStation 4-exkluzív Death Strandinggel, kérdéses, hogy a megjelenéskor mekkora sikere lesz az új Need For Speednek, aminek hírnevét a 2017-es Payback eléggé erősen padlóra küldte. De az Electronic Arts miatt készülhetünk a monetizációra.