A legújabb SEGA-Nama közvetítés során Toshihiro Nagoshi, a Yakuza-sorozat általános rendezője új részleteket is elárult a Yakuza: Like a Dragon átalakított, körökre osztott harci rendszeréről.
„Mivel idáig mindig is akcióra törekedtünk [játékmenetileg], ha megint ezt csináltuk volna azzal a rendszerrel, igazán nehéz lett volna valami olyasmivel előrukkolni, ami túlszárnyalta volna az eddigi munkánkat. Valami újat és frisset szerettünk volna csinálni. A kezelőfelület még fejlesztés alatt áll, így annak kinézete még jelentősen változni fog. A harc tempója nem ugyanolyan mint eddig, mivel többféle parancsot választasz ki, majd megnézed a harcot, hogy miként bontakozik ki a cselekedeteid révén… igazán közel van ahhoz az érzéshez, amikor végtelenül nézed több ember között a csatát. A hozzászokáshoz kelleni fog egy kis idő, de vannak azért trükkök, amiket ha elsajátítasz, akkor ugyanazokkal a szokásokkal játszhatsz mint egy akciójáték során. Ha olyasmit képzelsz el mint egy régi, parancskiadós RPG-ben, akkor tévedsz – ez teljesen eltérő lesz. Nem vagyunk oda a lassú tempóért – nem az a célunk ezzel. Lesz egy automatikus harci funkció is; a mesterséges intelligencia eléggé okos.
Vannak őrült fejlemények, amiket megtehetünk – ezek túl fognak jutni a Heat mozdulatok korlátain, és ez azért valósulhat meg, mert egy RPG-t csinálunk. Bár megfontoltuk, hogy az akció és a parancsok hibridjét megvalósítsuk, ez ugyanolyan lenne mintha két játékot fejlesztenénk, és erre egyszerűen nem volt elegendő időnk. Van egy akciószerű elem, ahol – egy parancs kiválasztása után – egy befejező támadást csinálhatsz extra gombok lenyomásával. Ha egy csapattag közel van egy ellenfélhez akkor, amikor támadsz, ő is csatlakozni fog hozzád. Ha nem tudnád, hogy mi volt ez [mármint a Yakuza 7], azt hinnéd, hogy egy akciójátékkal játszol!”, mondja Nagoshi.
A csaták ott kezdődnek, ahol állunk, így akár a forgalom is közrejátszhat bennük, és ettől függően előnyből is kezdhetünk. A körök sorrendje a karakterek statjain alapulnak, így közbeléphet egy ellenfél is egy támadásunk során. Akár egy biciklit is hozzájuk vághatunk a karakterünk tulajonságaitól függően, és akár olyan mozdulataink is lehetnek, ahol ismételten nyomkodnunk kell majd egy gombot. Ezeket Masayoshi Yokoyama, a Yakuza 7 fő producere mondta Twitteren.
A Yakuza: Like a Dragon megjelenése valamikor 2020 során lesz esedékes PlayStation 4-en. A japán rajt január 16-án lesz, úgyhogy a lokalizáció tempóján múlik, hogy mikor kapja meg a nyugat a hetes számú Yakuzát (ugyanis ez a játék az!).