Névvel, negyedéves megjelenési dátummal, új információkkal szolgál végre a japán cég.
Talán nem meglepő, hogy PlayStation 5 lesz az új konzol neve és attól sem dobunk egy hatalmas hátast, de még csak egy Roger Moore-os szemöldökfelvonást sem, hogy a Sony azt is megerősítette: 2020 év végén kerül majd boltokba az újgenerációs konzol.
Az viszont tényleg új információ, hogy a PlayStation 5 kontrollere, a DualShock 5 változni fog, méghozzá egy teljesen új aspektusból. Míg az mostani generációs DS4 kontroller inkább az olyan „egzotikus” funkciókat hozta be, mint a Share gomb, vagy a játékfejlesztők által fokozatosan, egyre kevésbé használt tapipad és a beépített hangszóró funkció, addig a „DS5” a jó öreg rumble funkciót fogja kiteljesíteni. A Sony szerint például ez annak a nehézségi szintjét is befolyásolhatja, hogy mennyire kell erősen (vagy egyre erősebben) nyomni a kontroller gombját, ha megfeszítesz egy íjat, vagy egy járművel kemény talajon vezetsz, illetve sokkal adekvátabban fog rázni a Rumble is, sokkal inkább az aktuális tevékenységhez hasonló érzetet kelt a force feedback, nem csak egyszerűen rázni fog. Nem egyedi az ötlet, a Microsoft is levédetett egy hasonló megoldást a saját jövendő Xbox kontrollerén. (Bár az még nem világos, hogy ezt a Scarletthez használni fogják-e.)
A PlayStation 5 bejelentésről a The Verge és a nyomtatott Wired is részletesen ír – utóbbi média ki is tudta próbálni a PS5 kontrollerét, amely az újságírójuk szerint „rendkívül hasonlít a DS4-re”, bár a Sony egyelőre még nem nevezte el hivatalosan DualShock 5-nek. A Wired azt is hozzátette, hogy a PS5 kontrollere végre az USB-C szabványt fogja használni, az akkumulátor élettartama (amíg újra fel kell tölteni) sokkal tovább tart és a beépített hangszórói is jobb minőségűek lesznek. (Reméljük, ezáltal vonzóbb lesz a fejlesztők számára ez utóbbi, erősen hanyagolt funkció.)
A Wirednek adott interjújában Jim Ryan CEO és a PS5 architektúráján dolgozó, veterán Mark Cerny további részleteket is elárult az új konzol specifikációról. „Hardveres Ray tracing gyorsítás is lesz a GPU-ban.” – erősítette meg Cerny az eddig is terjedő információkat, illetve a cég saját bejelentését, amely homályosan eddig csak annyit említette, hogy „ray tracing támogatás várható a PS5-höz”, de nem volt eddig világos, hogy ez csak valamilyen szoftveres támogatást jelent-e, vagy komolyabb megoldást.
A Wired interjúban azt is megerősítették, hogy a PS5 standard 100 GB-os Blu-ray lemezeket használ majd (azt már eddig is tudtuk a Sony-tól, hogy lesz lemezmeghajtó az új konzolban), de az ezúttal az összes játékot teljesen fel kell majd installálni a belső SSD meghajtókra.
Talán érthető is ez a kötelező megoldás, lévén a szupergyors SSD a PS5 legvonzóbb újítása és az optikai meghajtó, illetve az SSD közötti sebesség nyilván igencsak tetemes, és csak ilyen módon lehet kihasználni. Más részről viszont a Sony azt ígéri, hogy az SSD sebessége révén kevesebb helyet foglalnak majd el a játékok, így talán a kötelező installálás ellenére sem fog oly gyorsan megtelni a konzolunk tárolókapacitása. Emellett a manapság az az elég gyakori megoldás is gyakorlatilag standarddá fog válni, hogy külön részleteiben lehet felinstallálni a játékokat (single play, multiplayer stb.), így pedig nem kell befonni a hajunkat, mire végre játszhatunk.
A PS5-nek emellett teljesen átalakított kezelőfelülete lesz, amelyen többek között sokkal több közösségi funkciót is láthatunk majd. Továbbá ezen keresztül (magából a PS5 home screenjéből) a játékok adott részeibe is beleléphetünk, például a single player pálya, vagy egy multiplayer meccs, ahelyett, hogy a teljes játékot külön elindítanánk elölről, emiatt.
Végül a Wired cikk megerősítette azokat a technikai információkat, amelyeket eddig is tudtunk: nyolcmagos ADM Ryzen-alapú CPU és egy saját GPU, amely az AMD Radeon Navi módosított hardverét használja, ennek köszönhetően pedig 8K felbontást is használhatnak a játékok (már amennyire az emberi szem még képes azt megkülönböztetni a 4K-tól, de ez már egy másik történet…), illetve a 4K 120Hz-en sem lesz sci-fi többé, jelentősen csökkentett fogyasztás, illetve a már említett SSD-n kívül a szintén korábban pedzegetett PS4 visszafelé kompatibilitást is megerősítették.
Gondolom, ezt a sok információt elsőre nem könnyű megemészteni (leírni sem volt két perc!), de természetesen még mindig sok minden a levegőben lóg. Nem világos például, mennyi tárolókapacitása lesz az SSD meghajtóknak (pedig ez egy érdekes kérdés a kötelező installálások, és az SSD jól ismert magasabb ára miatt), milyen VR funkciókra lehet számítani, milyen lesz a PS5 tényleges külsője (amit továbbra is nyitóképként használunk, az fejlesztői PS5 kinézet és nem az, ami majd a boltokba kerül). De mivel 2020 év végéig még sok víz lefolyik a Dunán (és szaké a Sony vezetőségének torkán), így lesz még idő ezekre a kérdésre – szépen, fokozatosan csepegtetve az információkat – válaszolni…
Forrás: The Verge
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!