Az Electronic Arts (akikről külön, egy másik téma miatt értekezünk) felfedte a stratégiáját.
Fókuszban az Apex Legends, háttérben a Titanfall és a Battlefield!
Először a kötelező körök – 1,2 milliárd eurónyi pénzügyi forgalmuk volt az előző üzleti negyedévben, ami egy tizeddel több az egy évvel korábbihoz képest. 230 helyett 241 millió eurónyi üzemeltetési hasznuk volt, és nettó profit tekintetében is ugrottak 229-ről 768 millió euróra. A kiadó továbbra is növekedő arányú digitális értékesítésekkel rendelkezik.
A pénzügyi jelentése során a kiadó vezérigazgatója, Andrew Wilson, illetve Blake Jörgensen, a pénzügyi vezető felfedte a következő üzleti évére (2020 áprilisa és 2021 márciusa közötti időszakra) az Electronic Arts terveit. Mindketten többször is kihangsúlyozták, hogy az EA számára a fő üzleti dolgokat az élő szolgáltatások adják. A következő konzolgeneráció során az élő szolgáltatások növekedésének vezető erejére fognak koncentrálni, és példaként az Apex Legendset, a FIFA Ultimate Teamet, a Maddent, és a The Simset hozták fel.
Az Apex Legends növekedése bár valamelyest lassult a februári, sokkfaktor szintű meglepetésrajtja után, mégis már 70 millió játékossal rendelkezik. Wilson kiemelte, hogy a játék fejlesztőcsapata a megjelenés óta folyamatosan növekszik, és egy „alapvető franchise” szintjén kezeli a cég, és emiatt az Electronic Arts nagy elvárásokkal rendelkezik iránt a mobilos, további platformokra történő (na, ki tippelt kapásból a Nintendo Switchre? PlayStation 5? Xbox Project Scarlett?) terjeszkedésével, továbbá a kínai növekedésével és az eSportos fejlődésével kapcsolatban. Jörgensen hozzátette, hogy az Apex Legendsbe az Electronic Arts éves shootereként fektet a 2021-es üzleti évben, ugyanis a cég tíz éves franchise-nak tervezi. Emiatt a Battlefieldtől búcsút vehetünk: az a 2021. április elsején kezdődő üzleti évben fog megjelenni, így a jövő évet kihagyja a sorozat, és így már biztosra vehetjük: NEXT-GEN RÉSZ LESZ A KÖVETKEZŐ.
A Respawn áll ugye az Apex Legends mögött, és így meg kell említeni a Titanfallt tőlük. Nos, nem feledkezik meg róla az Electronic Arts: „Igazán azt szeretnénk, ha a csapat nagyban az Apex Legendsre koncentráljon, mert olyan sok lehetőséget látunk benne, de [a Titanfall] még mindig egy remek brand, és természetesen nem feledkezünk meg róla a későbbiekben,” mondta Jörgensen.
Az NBA Live idén kimarad, így a Take-Two kosaras játéka egyedül marad erre az évre a piacon – az EA Sports kosaras próbálkozása a következő üzleti évben érkezik, next-gen formulával. Az EA ezeken túl még egy sportjátékot akar hozzáadni az évenkénti kiadásokhoz a Madden, NHL és FIFA hármas mellett… Továbbá, az Electronic Artsnak vannak „izgalmas remasterei a rajongói kedvencekből, beleértve a Command and Conquer játékot”. Két bejelentetlen címük van külsős, third-party stúdióktól, és a Motive, a DICE, a BioWare és a Criterion is készül valamivel, nem beszélve a nemrég bejelentett Medal of Honor VR-játékról. Ha már BioWare: a Dragon Age következő részére legalább 2022 tavaszáig várnunk kell. Azaz az már erősen next-gen cím lesz. Arra az évre terveznek egy Star Wars-játékot is…
Ha élő szolgáltatások… ki tippel arra, hogy a Need For Speed: Heatbe, ami november 8-án jön PlayStation 4-re, Xbox Onera és PC-re, utólag tesznek mikrotranzakciókat…? (Eladási elvárások? 3-4 millió áprilisig. A Star Wars Jedi: Fallen Ordernek 6-8 millió. A két Battlefrontból eddig összesen 33 millió kelt el.)
Forrás: Gamesindustry, GameSpot
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!