A Death Stranding kiötlője, Kojima valamelyest várta, hogy lesznek kritikák a játékkal kapcsolatban, de mégis olyan nyilatkozatot tett, ami talán túlment egy határon…
„Azt kell, hogy mondjam, hogy a játék remek értékeléseket kapott, főleg Európában és Japánban. De itt, az Egyesült Államokban erősebb kritikákat kaptunk. Talán [a Death Stranding] nehezen megérthető játék egy bizonyos közösségnek és egy bizonyos kritikusi körnek. Az amerikaiak nagy rajongói a belső nézetes lövöldözős játékoknak, de a Death Stranding nem az – annál magasabban száll („it flies higher” – ez az angol fordítása Kojima eredeti, japán szófordulatának – a szerk.)… Mindig megpróbálok új dolgokat alkotni, és a [róluk való] párbeszéd és vita rendben van, de ki kell mondani, hogy az olaszoknak és a franciáknak egy eltérő művészeti érzékenysége van, ami lehetővé teszi számukra, hogy megbecsüljék az ilyen stílusú, igazán eredeti terméket, és nem csak a videojátékokban, hanem a filmekben is,” mondta az olasz TGCOM24-nek adott interjújában Kojima. (Érdekesség: a TGCOM24 hírcsatornát birtokló Mediaset többségi tulajdoni köre továbbra is az alapítóhoz, a korábban miniszterelnöki posztot betöltő Silvio Berlusconihoz köthető.) Szóval Kojima eléggé kemény hangnemet ütött meg az akciójátékokkal szemben, nem beszélve az amerikai közönségről (legyen szó a mezei játékosokról vagy a kritikusokról), miközben meg nem lepő módon dicsérte az olaszokat (és a franciákat is).
Beszélt arról is, hogy lényegében AA stúdiót akar csinálni a Kojima Productionsből (ilyen volt a Ninja Theory is a Microsoftos felvásárlás előtt: a Hellblade: Senua’s Sacrifice ugyanis túl nagy volt indie címnek, de mégsem AAA méretű és árú alkotás): „Egy kicsit kihívás a függetlenek és a blockbusterek [között lenni] – én a kettő között akarok lenni, és mind a két világ pozitívumait szeretném átvenni. Ez megtörténik, amikor egy igencsak szerzői játék talán csak Japánban kerül értékesítésre, és nem marad sok pénz a költségvetésben. De, amikor megpróbálkoznak külföldön, hogy nemzetközi termékük legyen, egy kicsit elvesztik a lelküket, mert a kreatív rendező kézjegye lassan eltűnik. Minél nagyobb lesz a projekt, annál inkább eltűnik a kreatív arculat, és ez a nyugati játékokra is érvényes.”
Azért az európai siker sem olyan hatalmas: a Gamesindustry szerint a Death Stranding a PlayStation 4 második legjobb rajtját produkálta idén. A Days Gone-ból ugyanis 36%-kal több (kb. 72 ezer példány) fogyott (lemezesen, tesszük hozzá) az Egyesült Királyságban, mint a Kojima Productions játékából (46 ezer). Persze itt a digitális értékesítéseket nem vették figyelembe, így ki kell várnunk december elejét, hiszen az NPD csoport közölni fogja az Egyesült Államokban elért eredményeket, majd a Sony is jelentkezni fog a PlayStation Store toplistájával. Azok alapján pedig már konkrétabb véleményt lehet alkotni (plusz addigra talán már hivatalos eladási adatokat is közölhet a Kojima Productions vagy a Sony).
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!