Sőt, egy másik termék – elég gátlástalan – reklámja miatt lényegében nemzetközi ügyről is beszélhetünk Hideo Kojima legújabb játéka, a Death Stranding kapcsán.
Szóval a Death Stranding tele van kameóval, így a híresebb színészek, műsorvezetők, vagy akár játékfejlesztők is felbukkanhatnak nyugati utazásunk során. Az egyik ilyen vendégszereplő Hirokazu Hamamura, aki Japán legnagyobb videojátékos magazinjának, a Famitsunak a korábbi szerkesztője (most már az Enterbraint, a magazint kiadó céget vezeti). Ő az egyik NPC a játékban, akinek tárgyakat kell vinnünk a történet során. A neve Collector, és a nevéből adódóan régi konzolokat gyűjt.
ファミ通がデスストに満点を付ける
↓
ゲーム内にファミ通代表の浜村弘一が登場していると判明
↓
同様にゲーム内にPSPを絶賛するようなテキストが書かれる
↓
PSPは浜村を象徴するハード、過去には小島監督のメタルギアソリッドの広告を担当これ業界ひっくり返る大事件なんじゃ#デスストでつながれ pic.twitter.com/cImLgmpIZs
— ゆーしゃ (@Dead_end_ran) November 10, 2019
A fenti tweetben ezen felül láthatjuk a Famitsu értékelését a játékról (40/40 pont, nem valami gyakori; a Death Stranding mindössze a 26. ilyen cím több évtized alatt!), továbbá azt is, hogy PSP-szállítás is szóba kerül. Pont a PlayStation Portable, aminek marketingjében épp Hamamura is részt vett. Nahát, milyen érdekes.
A japán 2ch mellett a Kotaku is arról ír, hogy a felirat, amikor vele beszélünk a játékban, magyarul kb. annyi, hogy „[Mielőtt a Death Stranding értékesítése megkezdődik], biztosan a Hírességek Csarnokába fog kerülni”. A kifejezés a Famitsu 40 pontos játékaira vonatkozik. Japánul a dendou iri karakterek kerültek alkalmazásra, amit épp a magazin nagy értékelésű játékok esetében használ. Szóval felettébb… érdekes kapcsolatok lehetnek a Famitsu/Enterbrain és a Kojima Productions között. Mondjuk úgy… összeférhetetlenség?
De van itt még valami, ami már inkább pofátlan fizetett hirdetésnek tűnik. Mit iszik Sam, amikor életerőre van szüksége? Monster energiaitalt. Pedig az csak feldob (aztán lefáraszt), nem pedig gyógyító hatású (szóval ez még hazugság is). Persze, ledöntünk egy dobozzal, visszatér a staminánk, de azért ez már inkább az elképesztő kategóriát súrolja. (Az, amikor 1-es és 2-es számú gránátokat csinálunk a wc-ben, az csak játékmenetbeli mechanika… az inkább furcsa mintsem zavaró, fizetett hirdetés. Abba belekötni nem fogunk.) Van még egy hirdetés: amikor a fürdőszoba/wc ajtaja zárva van, kinn egy reklámot látunk, mégpedig a Ride With Norman Reedus programét az AMC-n. Ez Reedus (aki ugye Sam „Porter” Bridges karakterét megformálja) motoros reality show-ja…
Úgyhogy amíg nemzetközileg a Monstert tolja erősen a képünkbe a Death Stranding, addig „a hazai pályán” a Famitsu körül LEHET összeférhetetlenség… (2008-ban a Metal Gear Solid 4, 2010-ben a MGS Peace Walker, majd 2015-ben a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain is maximális pontot kapott amúgy! Ja, és a Peace Walkerben is ott volt Hamamura. Hmm…)
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!