A redmondi cég, a Microsoft magabiztos az Xbox Project Scarlettel kapcsolatban.
Az Xbox Game Studios jelenleg tizenöt stúdióból áll (Xbox Game Studios Publishing, Turn 10 Studios, 343 Industries, The Coalition, The Initiative, World’s Edge, Rare, Mojang, Ninja Theory, inXile Entertainment, Obsidian Entertainment, Compulsion Games, Undead Labs, Playground Games) – a listában az utóbbi hetet az utóbbi kb. másfél évben vásárolta fel a Microsoft. De ennyi nem elég nekik.
„Eurogamer: Jelenleg tizenöt stúdiótok van. Impresszív felvásárlást mutattatok fel mostanában. Véget ért ez a folyamat?
Phil Spencer: Nem! Úgy vélem, hogy egy kicsit belebolondulhatunk abban, hogy egy halom stúdió logóját egy diára rakjuk, és ebből hír lesz. Ők nem cserélgethető kártyák, hanem stúdiók, és azt akarjuk tőlük, hogy remek játékokat építsenek. Imádom, hogy itt vagyunk [az X019-en], és bejelentünk három új IP-t, amiből kettőn belsős stúdióink dolgoznak. Ahogy előre tekintek, nem látok olyan show-t, ahol nem tudunk bejelenteni új játékot, pusztán a stúdióink „szélessége” miatt. Ez nem valami PR-harc, hogy mennyi új felvásárlást tudunk bejelenteni, mert ha nem remek játékokat készítünk, akkor a felvásárlások nem számítanak… de készen lennénk? Nem hiszem.
EG: Szóval még mindig vadásztok [stúdiókra]?
PS: Igen. Remek alkotók vannak odakinn. Az üzletünk továbbra is növekedik. A cég hihetetlenül támogat minket afelől, amit fel szeretnénk építeni. A Microsoft a videojátékokról kulcsfontossággal beszél a fogyasztói érdeklődés és annak stratégiája miatt. Nagyon sok támogatást kapunk Satya Nadellától, Amy Hoodtól, és az igazgatóságtól, és ma remek üzletet futtatunk, úgyhogy feljogosultak vagyunk a további keresésre[, hogy milyen stúdiókat vásároljunk fel].
EG: Mi iránt kutattok?
PS: A stúdióink földrajzi [elhelyezkedésének] változatosságát nézzük. Imádom, hogy három stúdiónk van az Egyesült Királyságban. Visszamehetsz több évtizedet… és vitatkozhatunk arról, hogy ők olyan erősek a videojátékok történelmében, mint bármelyik másik ország. Imádom, hogy ilyen erősen vagyunk itt jelen. Most vannak stúdióink Kanadában, az Egyesült Államok több pontján is, de szerintem „van egy lyuk” Ázsiában. Mondtam nyilvánosan, illetve Mattnek [Matt Bootynak, az Xbox Game Studios vezetőjének]. Szeretném, ha ázsiai alkotóktól több befolyás lenne a first-party, belsős csapatunkra. Most nincs semmi kilátásban, ez nem valami bejelentés előtti dolog, de ha nézted, hogy hol vagyunk a térképen [a stúdióinkkal], akkor ez számunkra egy igazi lehetőség. Imádom, hogy itt lehetünk, és bejelenthetjük, hogy jön a Yakuza, a Kingdom Hearts [az Xbox Onera], és a Final Fantasy [az Xbox Game Passra]. Ezek third-party, külsős kapcsolatok révén valósultak meg, ami időt igényel, és erre igazán koncentráltunk, de úgy gondolom, hogy erősebb first-party alkotói lehetőségünk lehet ott [Ázsiában]. Ezt már megtettük a múltban, és szerintünk megtehetjük újra a jövőben.”, idéztünk az Eurogamer interjújából.
A Microsoft pedig tényleg magabiztos: „Magabiztosak vagyunk a tartalmi tervezetünkkel, így úgy érezzük, hogy nem kell félretennünk [az Xbox Project Scarlettre]. 18 hónapja fut az Xbox Game Pass. A Netflix több mint tíz éves. Ha megnézed, hogy ők mit csináltak az első két évben, könnyű az embereknek ezt elfelejteni, mert az már olyan régen volt, de nem tudtál oldalra fordulni anélkül, hogy egy ilyen-olyan Netflixes hirdetésbe futottál volna. Majdnem olyan rossz volt mint az AOL lemez [America Online lemezek és floppy-k, amiket gyakran postán is küldtek az embereknek – a szerk.]: vehettem egy csirkés szendvicset az étteremben, és ahhoz is kaptam volna egyet. Minden egy havi ingyenes Netflixről szólt. Úgy vélem, hogy amint egy előfizetéses rendszer felbukkan és növekszik, más módon kell hirdetni azt más időszakokban. Mi egy másik fázisban vagyunk. Nekik más kihívásaik vannak mint amilyenek jelenleg vannak nekünk. Olyan sok duma van a Disney+-ról, és egy világnyi kihívással küzdenek. Számunkra a megfelelő marketinget kell csinálnunk az előfizetéses rendszerünk életciklusában,” mondta Booty a Gamesindustrynak adott interjújában.
Spencer, az Xbox-vezér a The Verge-nek adott interjújában pedig elmondta, hogy szerinte nem lesz teljesítményben és árban rossz helyzetben egy év múlva a next-gen Xbox: „Azt mondanám, hogy tanultunk az Xbox One generációjából, így nem leszünk rossz helyzetben az erő és az ár szempontjából. Ha emlékszel ennek a generációnak az elejére, akkor száz dollárral drágábbak voltunk [mondjuk itt szépen közrejátszott a kötelezően ránk tukmált Kinect is – a szerk.], és igen, gyengébbek voltunk [a PlayStation 4-nél]. Aztán elkezdtük a Project Scarlettet ezzel a vezetői csapattal, hogy teljesítsük a kitűzött célt, a piaci sikereket. Pár éve volt arról beszéd, hogy akarunk-e még egy generációt. Igen, és úgy véljük-e, hogy több generáció áll-e még előttünk? Úgy gondolom, hogy igen, úgyhogy all-in módon mindent beleadunk a Project Scarlettbe, és küzdeni akarok a megfelelő módon. Ezért koncentrálunk a cross-playre és a visszamenőleges támogatásra.”
Beszélt még a szorosabb Discord integrációról is – a programot lényegében a Skype helyettesítésének is lehetne mondani. „Úgy vélem, hogy van lehetőség rá. Szerintem jóval nehezebb, mert a hangkodekek eltérőek. Nem olyan könnyű mint egy telefonos rendszer, ahol lényegében mindenki ugyanazon a backenden van. Idővel mindannyiunknak hasznos lesz, ahogy a cross-play fontosságáról is gondolom, a cross-talk – ha ezt a kifejezést akarod használni – olyasmi, amire szerintem koncentrálnunk kellene,” tette hozzá Spencer.
Végezetül beszéljünk a Project xCloudról is, ami integrálva lesz az Xbox Game Passba is. De addig is zajlik a tesztelés Dél-Koreában, az Egyesült Államokban, és az Egyesült Királyságban, és nemsokára több játék is hozzáadódik a jelenlegi first-party listákhoz. Ezek a játékok jönnek: Absolver (Devolver Digital), Ace Combat 7: Skies Unknown (Bandai Namco), Ark: Survival Evovled (Studio Wildcard), Battle Chasers: Nightwar (THQ Nordic), Black Desert Online (Pearl Abyss), Bloodstained: Ritual of the Night (505 Games), Borderlands: The Handsome Collection (2K Games), Brothers: A Tale of Two Sons (505 Games), Conan Exiles (Funcom), Crackdown (Xbox Game Studios), Darksiders 3 (THQ Nordic), Dead Island: Definitive Edition (Koch Media), Devil May Cry 5 (Capcom), F1 2019 (Codemasters), For The King (Curve Digital), Forza Horizon 4 (Xbox Game Studios), Gears of War: Ultimate Edition (Xbox Game Studios), Halo Wars 2 (Xbox Game Studios), Hellblade: Senua’s Sacrifice (Xbox Game Studios), Hello Neighbour (TinyBuild), Hitman (IO Interactive), Just Cause 4 (Square Enix), Madden NFL 20 (Electronic Arts), Mark of the Ninja: Remastered (Klei Entertainment), Mutant Year Zero (Funcom), Ori and the Blind Forest: Definitive Edition (Xbox Game Studios), Overcooked (Team17), Puyo Puyo Champions (Sega), RAD (Bandai Namco), Recore: Definitive Edition (Xbox Game Studios), Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition (Square Enix), Sniper Elite 4 (Rebellion), SoulCalibur VI (Bandai Namco), State of Decay 2 (Xbox Game Studios), Subnautica (Unknown Worlds), Tales of Vesperia: Definitive Edition (Bandai Namco), Tekken 7 (Bandai Namco), Tera (Krafton), The Bard’s Tale IV: Director’s Cut (Xbox Game Studios), theHunter: Call of the Wild (Avalanche Studios), Vampyr (Focus Home Interactive), Vermintide 2 (Fatshark Games), World of Final Fantasy Maxima (Square Enix), World of Tanks: Mercenaries (Wargaming), World of Warships: Legends (Wargaming), World War Z (Mad Dog Games), WRC 7 (Bigben Interactive), WWE 2K20 (2K Games), Yoku’s Island Express (Team17). Tehát 49 cím került az xCloud próbakörébe, ami nem is olyan rossz.
Több meghívót is kiküldenek a jelentkezőknek, úgyhogy többen is kipróbálhatják a játékstreamelést, és 2020-ban a tervek szerint Kanadában, Indiában, Japánban, és Nyugat-Európában is megkezdik a tesztelést, sőt, a Windows 10-es PC-kre is elhozzák a szolgáltatást. A Microsoft „több partnerrel is együttműködik, hogy a játékok streamelése más eszközökön is megvalósulhasson”, és a Razer Bluetoothos kontrollerei, sőt, még a Sony DualShock 4-e is támogatott lesz. Az Xbox tulajdonosai bármelyik játékot streamelhetik a jövőben, ha megvették azt (erre már vannak tervek), és az a lehetőség a jövőbeli vásárlások során működésbe fog lépni. Az Xbox Game Pass-előfizetők is streamelhetnek majd.
Szóval a Microsoft igencsak nyílt lapokkal játszik.
Forrás: Gematsu, WCCFTech, WCCFTech, Gamesindustry
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!