A Remedy Entertainment ugyanis úgy véli, hogy a HDD helyett az PlayStation 5 SSD alkalmazása nem feltétlenül jelenti a betöltési idők csökkentését a jövőben.
A hivatalos PlayStation magazinnak adott interjújában (amiből a WCCFTech ollózott ki pár részletet) Mika Vehkala, a Remedy technikai rendezője szerint nem olyan egyszerű a helyzet: „Ha a játékok vizuális minőségükben és méretükben azonosak maradnának, akkor a töltési idők észrevételenek lennének, és [a PlayStation 5-ös játékokban] a pályák újrakezdése majdnem azonnali lenne, de mivel több adat használható most, olyan lehetőségek is lehetnek majd, ahol a gyártás olcsóbb és gyorsabb lehet a tartalom optimalizálásának kikerülésével, ami jóval több adat töltését eredményezné, és ismét olyan helyzetben lennénk, ahol a töltési idők olyanok lennének mint manapság. Majdnem ugyanez a helyzet a processzorral és a GPU-val kapcsolatos fejleményekről: gyorsabban csinálhatsz dolgokat, vagy több tartalmat hozhatsz be, és mint eddig, úgy most is 30 FPS-en futna a játékod, és gyakran az utóbbi helyzet áll fenn.”
Thomas Puha, a Remedy PR-főnöke hozzátette még ezt: „Mi, játékfejlesztők már az első PlayStationön is 60 FPS-sel futtathattunk játékokat. Ez mindig áldozathozatal kérdése: a látványvilágra, a fizikára, az AI-re, és ilyesmire koncentrálsz, vagy a frame rate-re? Az új PlayStation 5 hardvere erős lesz, igen, de olyan elvárások vannak iránta, hogy a grafika legyen jóval részletesebb, több pusztítást lehessen elvégezni [a pályákon], stb… és mindig egy áldozathozatal az, hogy mire is kompromisszumot kell kötnünk, hogy mire koncentráljunk.”
A RespawnFirst közben beszámolt egy új, Amerikában bejegyzett Sony védjegyről, amiből arra lehet következtetni, hogy a PlayStation 5 a közönség által generált tartalmakra rá fog feküdni: „Ez egy olyan metódus, ami a scene tagging [jelenetmegjelölés] implementálásáról és használatáról. Ebben egy videojátékhoz köthető felhasználói tartalom kerül generálásra. Ez lehet egy, felhasználói eszközön futtatott játékban bekövetkezett esemény, ami részletezésre kerülhet. A részletek kitérhetnek a videojátékon belüli helyszínre, és az ehhez köthető metaadat automatikusan kerül megalkotásra, ami a felhasználói tartalomban felvett eseményt részletezi; majd eltárolja a felhasználó által generált tartalmat és a hozzá köthető metaadatot egy adatbázisban. A felhasználó fogalmakat igényelhet, ami a metaadathoz lett azonosítva, és ábrázolhatja a felhasználók által készített tartalmakat a saját eszközén – itt az ábrázolás a felvett esemény rekreációját takarja, így a felhasználó részt vehet ugyanabban a saját eszközén keresztül,” olvasható a szabadalom jellemzésében.
Így könnyen egymáshoz kapcsolódhatnak a játékosok az érdeklődési körüknek megfelelően (ugyanis a védjegyben jellemzésre került az, hogy adott címkékre rá lehet majd keresni), és feltehetőleg ez a Sony nemrég létrehozott mesterséges intelligenciás csoportjának videojátékos projektje lehet amúgy.
A PlayStation 5 kb. egy év múlva kerül a boltokba, még ismeretlen áron.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!