Egy szabadalom révén talán első alkalommal láthatjuk, hogy miként nézhet ki a Sony következő generációs virtuális valóság-headsete, a PlayStation VR 2.
A Sony Interactive Entertainment december 12-én regisztrálta a fentebb linkelt védjegyet egy fejre rakható kijelzőről azzal kapcsolatban, hogy megfelelően viselhesse azt a felhasználó. A szabadalom pont a viselés problémáját kívánja megoldani – ez manapság probléma tud lenni, hiszen ha a pupillákat nem tudja nyomon követni a VR-eszköz, vagy ha esetleg szemüveget viselne a virtuális valóságot igénybe venni kívánó játékos, akkor ebből gondok adódnak -, pontosabban lehetne a PlayStation VR 2-t viselni úgy, hogy ultrahangos jelátalakítók lennének elhelyezve a kijelzőn. Máshogy fogalmazva: az eszköz ultrahangos jeleket bocsátana ki, majd ezeket fogadná, ha ezek visszapattannak, így pontosabb képet generálhat a felhasználó szeméről, aminek köszönhetően az élmény pontosabb, jobb lenne a játékosnak.
A szabadalomban még megemlítésre kerülnek a wireless kapcsolódások, így pedig lehetséges, hogy a következő PlayStation VR akár egy PlayStation 5 vagy PC nélkül is működhet, ugyanis a Sony szabadalmaztatott fejre tehető kijelzője úgy lett jellemezve, hogy ugyanazon a wireless kapcsolaton képes legyen hangot és képet is feldolgozni. Még emellett megemlíthető a szemünkben nem kívánatos tükröződések mértékének csökkentése is, és a Sony ezen felül további frissítéseknek is teret hagyott.
Mindenesetre a kép alapján letisztultabb formája lehet a 2016 őszén megjelent PlayStation VR következő generációs utódjának, amitől joggal várhatjuk el, hogy folytassa az előd szerepét, mivel a PSVR a legtöbb példányban elkelt VR-headset lett. Persze azóta eltelt pár év, jött pár rivális is (és rájuk a nagyobb, komolyabb címek is készülnek – pl. a Half-Life: Alyx a Valve Indexre, igaz, más eszköz is támogatni fogja azt, de a PlayStation VR a tervek szerint MÉG nem), így a Sony-nak is fel kell kötnie a gatyát.
A PlayStation VR utódja még nincs bejelentve, de a Sony már mondta a PlayStation 5-ről, hogy az sem fogja elhanyagolni a VR-t.
Forrás: GameRant
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!