Nincs oda a Gearbox vezetője az új Xboxért

Az Xbox Series X nem nyűgözte le Randy Pitchfordot, a Gearbox Software vezetőjét.

A szimplán Xboxként nevezett next-gen konzol Xbox Series X modellje (tudjuk, hogy furcsán hangzik…) nem tölti el sok örömmel a Gearbox főnökét. A konzolról a Digital Foundry közzétett egy elemzést, és erre reagált a Twitteren Phil Spencer, az Xbox-vezér. Spencer ezt írta: „A Digital Foundry jó munkát végez. Ahogy lassul Moore törvénye [miszerint egy integrált áramkörön a tranzisztorok száma kb. két évente duplázódik – a szerk.], és ahogy a teljesítménybeli céljaink emelkednek, azok a dizájnnal kapcsolatos innovációkhoz vezetnek. A szoftveres innovációk – mint például a VRS [Variable Rate Shading – ezzel többet tudnak a fejlesztők a GPU-ból kihozni – a szerk.] – is kritikus szerepet kapnak. Az Xbox Series X átírja a konzoltervezés szabályait, és az ereje hihetetlen szintű lesz.” Ide érdemes berakni egy lefordított idézetet a Digital Foundry-tól: „A tranzisztorok sűrűsége nagy eséllyel nem gduplázódott, így az elsődleges út előre a megnövelt teljesítmény felé a nagy frekvencia lehet. Az órajelek megemelése több teljesítményt eredményez, és így a szilikonból több érték nyerhető ki, de minél keményebb teljesítmény kell, annál több erőre van szükség, és minél több erő kell neked, annál több hőt termelsz, és a hőeloszlásban innovációra kell törekedned.”

Nos, erre reflektált Pitchford: „Lassul Moore törvénye? Mennyi tranzisztor van a Series X-ben? Mi van akkor, ha Moore törvénye olyan mint a négy perces mérföld? [ennyi idő alatt teljesíthető egy ~1600 méteres futás, és ez a szintidő egyre jobban jön lefelé – a szerk.] Az Xbox One X-szel kapcsolatos ambíciózus üzenetetk inspiráló volt, de a Series X esetében ez inkább kihívásnak tűnik…” Később, egy másik tweetben így válaszolt a „Honnan jött ez a gondolat? Az új Sony-exkluzívról?” kérdésre (itt a Godfallra gondolt az illető – ez volt az első PlayStation 5-re bejelentett játék, amit a Gearbox fejleszt): „Imádom az Xboxot. Xboxon játszom (DuvalMagic a gamertagem). Ha meglengethetnék egy varázspálcát, az Xbox és a PlayStation egyaránt hihetetlenül erős lenne, és paritás lenne a két platform között. Szerintem a Sony-nak és a Microsoftnak együtt kellene dolgoznia!” Egy harmadik tweetben azért már visszafogta magát: „Nincs mögöttes tartalom a kommentem mögött. Szeretem Philt és hálás vagyok a vezetéséért. Azt akarom, hogy a lehető legerősebb legyen a következő Xbox, és a platform vezetőségétől törekvő és magasra célzó technológiai célokat akarok hallani, ami a fejlesztőknek és a fogyasztóknak is kedvező.”

Azért itt is van egy kis kettősség, ahogy a Borderlands 3 Stadia verziójában (erről tegnap szó volt)…

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu