Azok után, hogy a Bethesda júliusban kiadta a kilencvenes évek két klasszikus id Software-es DOOM játékát PlayStation 4-en, Xbox One-on, Nintendo Switch-en, iOS-on és Androidon, egy kiadós frissítést pakolt Doomguy lövöldözéseire.
„Kiegészítők támogatása: a kiegészítők most már letölthetőek és játszhatóak a főmenüből. Folytatjuk a tartalombővítést a hivatalos DOOM és DOOM II kiegészítők keverékéből, továbbá a legjobb, az eredeti DOOM játékokhoz készített epizódokból és megawadokból, amiket a közösség készített. Mi kezeltük a kezdeti listát, és hamarosan tőletek akarjuk hallani, hogy mik a legjobb közösségi wadok! Kattints ide a további információkért! A kiegészítő alatt az ingyenes tartalmakra gondolunk, amik a DOOM és DOOM II legújabb kiadásaiba bekerülnek. Ezek a legjobb professzionális és közösségi tartalmak, amik az utóbbi több mint huszonöt év során készültek, és ezek mind ingyenesen elérhetőek számodra a hat támogatott platformon. Jelentkezz be a Bethesda.netre, aztán irány az Add-ons [Kiegészítők] opció. Nézd át a kínálatot, aztán nyomj a Download [Letöltés] gombra, utána tedd elérhetővé [a letöltött tartalmat] a Toggle Activation [Aktiválás] gombbal. Amikor visszatérsz a főmenüre, látni fogod, hogy megváltoztak a dolgok, és az új kiegészítővel játszol.
Lesz számotokra pár izgalmas kiegészítő már a kezdetekkor is: a DOOM és a DOOM II egyaránt rendelkezik a TNT: Evilutionnel és a The Plutonia Experimenttel. Ez a két pályacsomag alkotta a bolti Final DOOM-ot, és ketten együtt több mint hatvan pályát tartalmaznak! A DOOM-ban láthatod a SIGIL-t, ami egy eredeti kampány a legendás tervezőtől, John Romerotól. A DOOM II-ben megtalálhatod a No Rest for the Livinget. Ez egy pályacsomag, amit a Nerve Software hozott készített az eredeti Xbox Live Arcade-os kiadáshoz,” kezdi a Bethesda közleménye. Tehát: modok, wadok akár konzolon is? Ez igen. Amúgy a hatodik platform a PC volna. Mindennemű bonyodalmat megelőzendő: a DOOM és a DOOM II érintett verziója a PC-n a Bethesda.net launcherén keresztül érhető el…
De nézzük, mi másra számíthatunk: „60 FPS támogatás: első alkalommal fut másodpercenként 60 képkockával a DOOM és a DOOM II mindegyik platformon! Az eredeti kiadások 35 FPS-sel futottak. Képarány: függőlegesen kinyújtja a játékot, hogy az eredeti 4:3-as képaránnyal megegyezzen (eredetileg ilyen képarányra szánták a játékot). Quicksave és quickload: állítsd meg a játékot, és nyomd meg az R-t / R1-et / RB-t, hogy azonnal elmentsd az állásod. A betöltés az L / L1 / LB-vel lehetséges. Pályaválasztás: válassz ki egy neked megfelelő epizódot, pályát és nehézségi szintet anélkül, hogy a megelőző pályákat végig kellene vinned. Fegyverkerék: nem kell végigtekerned az összes fegyveren, hogy megtaláld azt, amire szükséged van. Nyomd meg az előző vagy a következő fegyver gombját, hogy kijelölhesd az általad kívánt fegyvert, és azonnal arra vált át Doomguy. Gyors fegyverválasztás: a D-Pad segítségével gyorsan lehet a fegyverek között váltani. (Fel: Shotgun, Super Shotgun; Jobb: Gépágyú [Chaingun], Le: Rakétavető [Rocket Launcher], Bal: Plazmavető [Plasma Gun]. Fényerő: tekerd fel az általános fényerőt [Overall Brightness] az élénkebb színekért, de ha ez nem elég, a világ fényeinek világosságát is megemelheted a pályabeli fényerő opciójával [Level Brightness]. Véletlenszerű hangeffekt pitchelés: kikapcsolhatod a véletlenszerűen generált pitch mértékét – ez egy olyan funkció volt, ami az eredeti DOOM korai változatában jelen volt. Új, osztott képernyős HUD: egy minimal HUD kerül használatra az osztott képernyős multiplayer során. Az alsó állapotcsík eltűnik, hogy több teret kapjon a játék ábrázolása.” A pitchelés alatt a hangok magasabb és mélyebb hangzására céloz a Bethesda. A 60 FPS remek újítás, a gyorsmentés/töltés a kezdőknek hasznos, a fegyverváltás pedig konzolon jogos, PC-n azért gyorsan rá lehet bökni arra, ami nekünk kell.
Pár változást is megejtettek: „Életerő grafikája módosul: a tabletta egy zöld + ikonra cserélődött, amivel a grafika közelebb kerül az eredeti kinézetéhez. Módosult a titkos Wolfenstein-szint: a Wolfenstein pálya ellenfelei az eredeti DOS-os kiadásban látottakra visszaállt. Az eredeti textúrák és az ellenfelek hangjai újra a pályához adtuk, de a [cenzúrázott] hivatkozások eltávolítottuk.” Úgyhogy az a bizonyos osztrák származású német vezetőhöz köthető utalások az 1933-1945 közötti időszakból nincsenek a játékban.
Teljesítményoptimalizálás is van: „Több optimalizációt is megejtettük a DOOM szoftveres renderelőjén, hogy jobban támogathassa a 60 FPS frame rate-et, és hogy tovább bírja az akkumulátor. A Nintendo Switch verzión a játék renderelésének felbontása most 640×400 lett, hogy támogathassa a 60 FPS-t, és hogy nagyobb élettartalma legyen az akkumulátornak. A játék jobban működik, amikor alvó módból indítjuk [sleep mode]. Még mindig lehetnek esetek arra, hogy a játék kiakad ezután. Több kezelőfelülettel kapcsolatos animációt felgyorsítottunk, hogy gyorsabban navigálhassunk a menükben.” Tehát odafigyeltek a Switch verzióra, és azért az vicces, hogy még mindig hibásnak nevezik a játékot, ha azt alvó módból rögvest indítanánk…
Végül pár hibát is kijavított a Bethesda: „Kijavítottunk egy hibát az eredeti DOS-os kiadásból – a pályák objektumai nem követték megfelelően a játékost egy elmentett állás betöltése után. Így már nem következhet be egy esetleges kiakadás sem, amikor betöltesz egy játékot egy aktív BFG lövedékkel a képernyőn. Kijavítottunk egy olyan hibát is, ami révén a megállított játék egy keveset előreugrott a folytatáskor. Egy olyan hibát is megszüntettünk, ami során a demók szinkronizációja elcsúszott, és eltérőek lettek az eredeti DOS-os verzióban látottakhoz képest. A When I’m With You trófea, amit akkor kapsz meg, miután Nightmare nehézségi szinten teljesíted az összes pályát, kijavítottuk.” Itt pedig a demók alatt arra gondolt, ami a háttérben megy a menük során, vagy ha magára hagyjuk a játékot (ezt nevezik angolul attract mode-nak: nem véletlenül van sok régi játékban olyan, hogy elkezd egy demót játszani a főmenün való állás után; már az 1985-ös Super Mario Bros.-ban is volt ilyen!).
Erős lista.
Forrás: Gematsu
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!