Mik a Nintendo Switch legnagyobb korlátozásai? Elárulta a QLOC

Ez a stúdió állt a Dark Souls Remastered és a Hellblade: Senua’s Sacrifice Nintendo Switch portja mögött, úgyhogy nekik tényleg van tapasztalatuk abban, hogy miként kell a Nintendo hordozható masinájára jó minőségben átültetni a játékokat.

A QLOC kommunikációs vezetőjét, Milosz Bialast a szlovák Sector interjúvolta meg, és így több érdekes részletet is megismerhettünk.

Bialas szerint a Hellblade: Senua’s Sacrifice Nintendo Switch-portja volt a leginkább lenyűgöző feladat a csapat számára. A hybrid platform kijelzője miatt lejjebb vehették a felbontást, a grafikai részleteket és az effekteket anélkül, hogy ezt észrevehettük volna azon. Figyelembe kellett venniük a Switch gyengébb erejét is (mert igen, a PlayStation 4, Xbox One párosával szemben lemaradásban van), és emiatt volt szükség a kötelező (és ebben az esetben nehezen elítélhető) butításra, mert anélkül a játék nem futott volna valami jól. Bialas kiemelte még a jeleneteket is – ezek előre rendereltek a Nintendo Switc-hen, és jó indok van rá: alapból borzasztóan futottak a nagy N platformján – és ez nem vicc: annyira, hogy csak Senua arcát mutatva is csak 10 FPS-t tudtak elérni a valós idejű jelenetekkel.

Bialas kiemelte a Switch hardveres hiányosságait is: kevés a RAM, lassú a GPU, továbbá a konzol tárhelyének sebessége is problémásnak nevezhető. A nyílt világú játékok, vagy a Hellblade esetében félig nyílt világ esetében a tárhely és a GPU sebességének hiánya volt számukra bajos. A fejlesztők inkább kisebb textúrákkal dolgoznak, hogy ezeket a hiányosságokat ki tudják kerülni, viszont a Switch korlátjai a portoláskor nevezhető zavarónak, mert ha közvetlenül a Switch-re fejlesztenének valamit, akkor úgy tudnak asseteket (pl. épp a textúrákat) készíteni, hogy figyelembe vehessék a Nintendo platformjának határait is. És ennek ellenére elismerte Bialas, hogy egész jó a Nintendóval együtt dolgozniuk, mivel a japán cég igazán segítőkész, részletes dokumentációt is biztosít, és az elvárások is nyíltan kifejezik, azaz nincsen zsákbamacska a nagy N-nel.

Tehát a QLOC-ot sem érdemes leírni. A Saber Interactive mellett (ők hozták össze a The Witcher 3 Nintendo Switch portját…) ők is remek munkát végeznek a portolásban.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu