Melyik next-gen konzol iránt érdeklődnek a leginkább a fejlesztők?

A Game Developers Conference (innentől GDC-re rövidítjük!) felmérése konkrét választ adott a kérdésre.

Az idei GDC-t március 16-a és 20-a között rendezik meg a kaliforniai San Franciscoban található Moscone Center épületében. Ezt általában megelőzi egy fejlesztői közvélemény-kutatás. Idén sem volt másképp. Nézzük az első kérdést: „Fejlesztőként jelenleg mely platformok keltik fel az érdeklődésed?” (Több opció is megjelölhető volt.) A PC 50%-nyi voksot kapott. Az mindegy is, arra nem kell hardveres fejlesztőkészlet, így olcsóbb fejleszteni is. A második helyen a PlayStation 5 van 38%-kal, és mögötte kemény egy százalékkal a Nintendo Switch található (37%). Az Xbox Project Scarlett (azaz az Xbox Series X) lemaradásban van – csak 25%-ot ért el a Microsoft új konzolja. (Még a mobil és a VR platformok is megelőzték…) De jöjjön a teljes lista.

  • PC – 50%
  • PlayStation 5 – 38%
  • Nintendo Switch – 37%
  • Mobil – 34%
  • VR headsetek – 27%
  • Xbox Series X – 25%
  • Google Stadia – 19%
  • PlayStation 4 / PlayStation 4 Pro – 18%
  • AR headsetek – 16%
  • Xbox One / Xbox One X – 16%
  • Mac – 11%
  • Project xCloud – 11%
  • Internetes böngésző – 10%
  • Asztali társasjáték – 9%
  • Jelenleg nem érintett a játékfejlesztésben – 7% (őket miért kérdezték meg?)
  • Linux – 5%
  • Hanggal működő játékok (Amazon Alexa, Google Home, stb.) – 5%
  • PlayStation Now – 4% (ennek mi értelme is van, ha jelenleg helyileg is játszható játékokról van szó? bekötjük a PS3-mat, és már megy is streamelés nélkül)
  • Apple TV – 4%
  • Playdate – 2%
  • Nintendo 3DS – 2%
  • Más platform – 2%

 

A második kérdés is izgalmas: melyik generációs platformra koncentrálnak a fejlesztők? A kizárólag next-genre fejlesztők aránya alacsony (5%), a jelenlegi generációs konzolokra 22% válaszolt, míg a cross-gen (jelenlegi és next-gen egyaránt) válaszadók száma elég magas, 34%. A megkérdezettek 39%-a nem tudott választ adni.

A harmadik kérdés: „Szerinted mekkora az elfogadható arány, amit a Steam az értékesítésedből elvehet? (Jelenlegi formájában a Steam 30%-ot vesz el)” A 15%-ot mondták a legtöbben (25%), utána jön a 10% (21%), a nem tudja/nem biztos (20%), a 20% (17%), az 5% (7%), a 30% (6% – tehát ők azok, akik nem változtatnának a rendszeren), a 25% (3%), és a válaszadók 1%-a elfogadná, ha több mint 30%-ot venne el a Valve. Mi sem értjük.

A megkérdezettek 40%-a szerint az Epic Games Store hosszabb távon sikeres lesz. 35%-uk a „talán” válasszal élt, 18%-uk nem tudta, és csak 7%-uk szerint fog megbukni Tim Sweeney boltja. A Google Stadia iránt kevesebb bizalom van: 36% – talán sikeres lesz, 33% – nem, 20% – nem tudja, 11% – igen. Wow. Android vs. iOS? Android: 50%, iOS 48%, és a megkérdezett fejlesztők 43%-a nem dolgozik mobilos játékon (tavaly ez az arány 39% volt).

A válaszadók 25%-a úgy hiszi, hogy a virtuális valóság technológiailag dominálni fog a következő öt évben, de többen választották az augmentált, kiterjesztett valóságot (Augmented Reality, AR; az arány 32%), de 19%-uk mind a kettőben, 16%-uk pedig lényegében egyikben sem hisz.

Az utolsó kérdésnél is leírjuk a teljes listát: „Fejlesztőként jelenleg mely VR/AR platformok keltik fel az érdeklődésed?” (Több opció is megjelölhető volt.)

  • Oculus Quest – 39%
  • Valve Index – 22%
  • Oculus Rift – 21%
  • Más platform – 20%
  • PlayStation VR – 18%
  • Windows kevert valóságú (Mixed Reality) AR headsetei (pl. Microsoft HoloLens) – 17%
  • HTC Vive – 16%
  • Magic Leap One – 16%
  • iOS telefon/tablet ARKittel – 15%
  • Oculus Go – 11%
  • Windows kevert valóságú (Mixed Reality) VR headsetei (pl. Samsung HMD Odyssey) – 7%
  • HTC Vive Pro Eye – 7%
  • HTC Vive Cosmos – 7%
  • Samsung Gear VR – 5%
  • HTC Vive Focus – 4%
  • HTC Vive Focus Plus – 4%
  • HP Reverb – 2%

 

Az Oculus Quest megszabadult a kábelektől, és teljesen önállóan is használható – ezért rohant el 39%-kal. A Valve Index szépen felhívta magára a figyelmet (a Half-Life: Alyx sikere pedig még inkább megtolhatja az érdeklődést), és a PlayStation VR elavultsága ellenére is 18%-ig jutott. A mobilos megoldás az Apple térfelén 15%-ot ért el.

Úgyhogy a next-gen konzolok közül a PlayStation 5 nyerte el eddig a fejlesztők tetszését.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu