A Valve megduplázta az új virtuális valóság-headsetének értékesítéseit, miután novemberben bejelentette a Half-Life: Alyx játékot.
A SuperData XR arról tudósít, hogy a Valve Indexből 2019 során 149 ezer példány fogyott. Jó, ez tényleg nem valami sok, főleg nem a PlayStation VR-ral összevetve (a Sony virtuális valóság-headsete 2016-ban jelent meg, és 5 milliónál is több fogyott eddig belőle), de még gyerekcipőben jár a VR, és messze van attól is, hogy mainstreamnek nevezzük a technológiát. Itt még megvédenénk a Valve Index teljesítményét: a headset júniustól kapható, így fél év alatt a közel 150 ezres teljesítmény nem csekély.
De térjünk vissza a növekvő keresletre. A Valve termékéből 46 ezer fogyott a negyedik negyedévig (tehát szeptember végéig), és 2019 utolsó negyedévében 103 ezer példány kelt el, ami miatt gyorsan készlethiány is keletkezett ebből a Steamen. Miért fogyott ilyen gyorsan el? A válasz teljesen egyszerű: a Valve új játéka miatt. A Half-Life: Alyx bár játszható lesz más VR-headsetekkel is (Oculus Rift S, Oculus Quest + Oculus Touch kontroller + link kábel a PC-nkhez, HTC Vive, Windows kevert valóságú (Mixed Reality) termékei…), csak a Valve Index-szel lesz például ujjnyomkövetés a játékban. (Plusz az Index megvételével ingyen megkapjuk az első és a második Half-Life játék között játszódó történetet is…)
Az előző negyedévben a Valve Index volt a legjobban fogyó PC-s VR-headset, de az Oculus Quest lekörözi Gabe Newellék eredményét: az önállóan is használható headsetből 317 ezret vásároltunk az év végén, míg 2019-ben összesen 705 ezret. (A PlayStation VR-ből pedig 338 ezret vásároltunk a karácsonyi rohamban.)
A SuperData XR szerint az AR/MR piac (AR = Augmented Reality, augmentált, kiterjesztett valóság; MR = Mixed Reality, kevert valóság, az AR és a VR keveréke) jelentősen be fog indulni, és 2023-ra 6,7 milliárdos forgalmat fog generálni. Ezzel az XR (VR + AR + MR hármasa…) piac 45%-át ez a két irányzat teheti ki, míg a VR vinné a maradék 55%-ot.
A Half-Life: Alyx lehet az a játék, ami megindíthatja a VR iránti keresletet.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!