Stig Asmussen, a Star Wars Jedi: Fallen Order rendezője árulta el, hogy mennyit kellett emiatt nyaggatni a Lucasfilmet a Respawn csapatának és az EA-nak.
A fejlesztő a D.I.C.E. 2020 játékfejlesztői konferencián beszélt erről a Kotaku cikke szerint. Azt is hozzátette, hogy Lucasfilm eleinte enyhén szóval sem rajongott az akció-kalandjáték ötletéért.
A rendező már januárban is említette, hogy mennyire sokat kellett kínlódni a Star Wars jogtulajdonosaival, mire végre megegyeztek, de most egy különösen bizarr megkötést is elmesélt. A Respawn eredetileg valójában nem is Star Wars-játékot fejlesztett, de végül megkereste őket az ötlettel az Electronic Arts, így sikerült a franchise-hoz igazítani a projektjüket. Egyébként a csapatnak még az is eszébe jutott, hogy más zsánerű játékot fejlesztenek, például fogathajtós vagy űrcsatás játékot, de végül maradtak a hátulnézetes akciójátéknál, lévén maga a csapat is ehhez értett leginkább.
A Lucasfilm azonban eleinte húzta a száját, arra próbálták rávenni a Respawnt, hogy helyette inkább Titanfall-jellegű belső nézetes lövöldözős játékot fejlesszenek. Végül nagy nehezen rábólintottak a Fallen Orderre, viszont először nem akarták hagyni a Jedi szó használatát. Így eleinte csak „erőhasználóként” hivatkozhattak a hősökre, sokáig kellett győzködni őket, hogy a Lucasfilm végül beadja a derekát. Asmussen már korábban is említette, hogy a Lucasfilmnél egyfajta „Szent Grálként” tekint a Jedikre, ezért adják ki őket ilyen nehezen a kezeik közül.
Asmussen megemlítette a játék nehézségi szintjét is. A Fallen Order az eredeti tervek szerint nehezebb lett volna, hogy a tapasztaltabb játékosok kedvére tegyenek, de végül sok tesztelő véleménye alapján úgy döntöttek, hogy ez már túlzás, illetve több nehézségi szintet is megadtak. Az eredeti alapszint lett a kész játékban a második legnehezebb, emellett pedig még egy Story Mode opció is került bele, amiben a történetre lehet koncentrálni.
A Star Wars Jedi: Fallen Order tesztemet itt olvashatjátok. Bár közel sem hibátlan játék, sok helyről koppintott és nem feltétlen jól, de legalább összességében egy igazán színvonalas, történetmesélős, egyszemélyes játékélményt kaptunk a pénzünkért, az is szép eredmény.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!