Műfajváltást szeretne a Respawn

Nem akarja a Respawn stúdió, hogy csak az FPS műfajban tevékenykedjen – bizonyítani akar a csapat…

Van benne valami: a Respawn Entertainment mögött az Infinity Ward volt alkalmazottai állnak. Jason West és Vince Zampella szakított az Activisionnel (ez már majdnem tíz éve történt…), ahol a Call of Duty-sorozaton dolgoztak. Az új stúdió pedig… maradt az FPS műfajnál. A Microsoft-exkluzív Titanfall (Xbox One, Xbox 360, PC) után jött a folytatás 2016-ban, ami egyrészt multiplatform lett (PlayStation 4, Xbox One, PC), másrészt anyagilag bukás, holott maga a játék jó volt. (Talán az Electronic Arts jobban járt volna, ha nem adja ki a Battlefield 1 közvetlen közelében…) És most egy Medal of Honor VR-játékon dolgoznak a szintén FPS Apex Legends támogatása mellett (ezt a battle royale-t egy évtizedig tartanák életben…), miután a Star Wars Jedi: Fallen Orderrel végre kiléptek az FPS műfajból (és bevallottan több idő kellett volna ennek a játéknak!). Ez jelenleg az egyetlen kivétel a listán…

…de többet akar a csapat. Zampella azt mondta az USGamernek, hogy ez egyfajta bizonyítási vágy tőlük. (Pláne azok után, hogy maga Zampella mondta ebben az interjúban, hogy a Jedi Fallen Ordert valamelyest elsiették…) Eddig sok multiplayer FPS-t csináltak, és kb. ebbe a műfajba skatulyázták őket. Terjeszkedni szeretnének. A stúdió tagjai több eltérő műfajú játék iránt érdeklődik, és ezt szeretnék a közönségnek megmutatni, mivel ők maguk is imádják a játékokat. Azaz: új kreatív kihívásokat akarnak – és erre már a Star Wars Jedi: Fallen Order is jó példa volt (ez pluszban meg is cáfolta a kiadójukat/tulajdonosukat, az Electronic Artsot – míg ők az élő szolgáltatásos, mikrotranzakciós játékokat részesítik előnyben, egy egyjátékos, offline termékük messze túlteljesít…), és a Medal of Honor VR is ezt a gondolatmenetet követheti.

Ez pedig teljesen megbecsülendő elképzelés. Hátradőlhetnének, és maradhatnának a kényelmes, megszokott úton, de ők inkább olyasmit alkotnának, amit eddig még soha. Ebből talán más stúdiók is tanulhatnának… mint például az Infinity Ward. A kreativitás tényleg elkopik, ha nincsen újítás – kényszerből pedig sosem születik teljesen jó termék.

Forrás: PSL

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu