The Last of Us Part II: itt is bekövetkezett az erős túlórázás

Az erőltetett menet (angolul crunch) szinte mindegyik AAA játék fejlesztésében felüti a fejét, így a fejlesztők a Naughty Dog The Last of Us Part II játékában is átestek ezen.

A Kotakunak író Jason Schreier írása vetett fényt a Naughty Dog szituációjára, amiről több ott dolgozó is beszélt. Eredetileg ugye azt hallottuk, hogy a PlayStation 4-exkluzív The Last of Us Part II februárban jött volna (ez volt az első bejelentett dátum), de májusra halasztották (május 29-ére), és az addig ettől függetlenül is megejtett erőltetett menet az alkalmazottak számára nem volt valami jó, mondja az egyik névtelen alkalmazott.

Schreier tizenhárom alkalmazottal beszélt, hogy jobban átláthassa, hogy a crunch mekkora károkat okozott a stúdióban. Megjegyezte, hogy a stúdió a nem vezető szerepben levő tervezők és fejlesztők több mint hetven százalékát elveszítette az Uncharted 4 csapatából, és így kevesebb senior pozíció volt, és a menedzsment posztjait sok, kevésbé tapasztalt alkalmazott kapta meg.

Az egyik fejlesztő szerint ezt nem lehet minden egyes játék esetében megtenni, mert a szituáció finoman szólva tarthatatlan, és egyszer csak rájönnek az emberek, hogy ezt nem bírják, mert öregszenek, és nem tudják éjjel-nappal csak a játékokat készíteni komolyabb pihenő nélkül. Egy másik alkalmazott azt állítja, hogy a három hónapos halasztás ellenére tévednek az emberek, ha azt gondolják, hogy ezzel kevesebb a stressz vagy a megterhelés a stúdión belül. És itt tényleg felmerül a kérdés, hogy a minőségi játékok megvalósulásának milyen ára van? Hány embert vág rövidebb-hosszabb ideig tönkre a napi tizensok órányi munka? (És az, hogy az alkalmazottaknak névtelenül kellett erről beszélniük, csak hab a tortán, mert ha a nevüket adnák, akkor tuti jönne a fenyegetőzés és a kirúgás.)

A crunch sajnos még mindig jelen levő faktor a játékfejlesztésben, és tényleg költői a kérdés, hogy ez mikor is fog megváltozni. Az erőltetett menetnek emberileg soha nincs jó eredménye.

Forrás: DualShockers

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu