Az erőltetett menet (angolul crunch) szinte mindegyik AAA játék fejlesztésében felüti a fejét, így a fejlesztők a Naughty Dog The Last of Us Part II játékában is átestek ezen.
A Kotakunak író Jason Schreier írása vetett fényt a Naughty Dog szituációjára, amiről több ott dolgozó is beszélt. Eredetileg ugye azt hallottuk, hogy a PlayStation 4-exkluzív The Last of Us Part II februárban jött volna (ez volt az első bejelentett dátum), de májusra halasztották (május 29-ére), és az addig ettől függetlenül is megejtett erőltetett menet az alkalmazottak számára nem volt valami jó, mondja az egyik névtelen alkalmazott.
Schreier tizenhárom alkalmazottal beszélt, hogy jobban átláthassa, hogy a crunch mekkora károkat okozott a stúdióban. Megjegyezte, hogy a stúdió a nem vezető szerepben levő tervezők és fejlesztők több mint hetven százalékát elveszítette az Uncharted 4 csapatából, és így kevesebb senior pozíció volt, és a menedzsment posztjait sok, kevésbé tapasztalt alkalmazott kapta meg.
Az egyik fejlesztő szerint ezt nem lehet minden egyes játék esetében megtenni, mert a szituáció finoman szólva tarthatatlan, és egyszer csak rájönnek az emberek, hogy ezt nem bírják, mert öregszenek, és nem tudják éjjel-nappal csak a játékokat készíteni komolyabb pihenő nélkül. Egy másik alkalmazott azt állítja, hogy a három hónapos halasztás ellenére tévednek az emberek, ha azt gondolják, hogy ezzel kevesebb a stressz vagy a megterhelés a stúdión belül. És itt tényleg felmerül a kérdés, hogy a minőségi játékok megvalósulásának milyen ára van? Hány embert vág rövidebb-hosszabb ideig tönkre a napi tizensok órányi munka? (És az, hogy az alkalmazottaknak névtelenül kellett erről beszélniük, csak hab a tortán, mert ha a nevüket adnák, akkor tuti jönne a fenyegetőzés és a kirúgás.)
A crunch sajnos még mindig jelen levő faktor a játékfejlesztésben, és tényleg költői a kérdés, hogy ez mikor is fog megváltozni. Az erőltetett menetnek emberileg soha nincs jó eredménye.
Forrás: DualShockers
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!