Egy igen komoly Borderlands 3 botrány rázta meg a játékvilágot: a cég nem fizet eleget az alkalmazottaknak és a beígért mértékű bónuszok is elmaradtak.
A videojátékipar szereplői számára belül eléggé közismert tény, hogy a Gearbox dolgozóit nem fizetik agyon: sokkal alacsonyabb a fizetésük az ott dolgozónak, mint más hasonló kaliberű fejlesztőcégnél. Ez elég szokatlan egy olyan iparágban, ahol lasszóval kell kergetni a jó szakembereket. A cég azonban eddig igazán komoly bónuszokkal ellensúlyozta ezt az „éhbért” az összes kiadott játékból: 60% ment a cég kasszájába és a maradék 40%-ot bónusz formájában osztották ki a fejlesztők között. Mivel a Borderlands 3 hatalmas sikert aratott, arra lehetett számítani, hogy ezek a bónuszok sokkal bőkezűbbek lesznek majd, az alkalmazottak azonban éppen ennek ellenkezőjét tapasztalták.
Ezt jó páran közülük névtelenül panaszolták el a Kotakunak. Állításuk szerint Randy Pitchford, a cég vezetője arra hivatkozott, hogy a Borderlands 3 sokkal drágább fejlesztés volt, mint eddig, éppen ezért a beígért ötszörös és hatszoros bónusznak csak a töredékét látták az alkalmazottak. E bónuszokat egyébként az is befolyásolta, hogy ki mennyire számított veteránnak a cégnél.
A Borderlands 3 botrány ügyét Jason Schreier fedte fel, annak is utánajárva, hogy mi okozhatta a Borderlands 3 költségvetésének hirtelen megdrágulását. Ezek között például közrejátszott az is, hogy a fejlesztés közben kellett Unreal Engine 3-ról Unreal Engine 4-re váltani, az eladások nem az előrejelzések szerint zajlottak, hirtelen megnövekedett a felvett alkalmazottak száma és még a DLC fejlesztése is felpumpálta a játék költségvetését. Ezen okok miatt volt kénytelen állítólag a vezetőség jóval kisebb bónuszt kifizetni az alkalmazottaknak.
Persze ez a Gearbox pénzügyi modell eleve elég veszélyes. Az eladások tekintetében olyan rendkívül gyengén muzsikáló játékok, mint az Aliens: Colonial Marines, vagy a Battleborn szintén alaposan lehúzták a szóba forgó bónuszokat, igaz, a Borderlands 2 sikere révén viszont sok alkalmazottnak olyan szép pénz ütötte a markát, hogy még házat is tudtak vásárolni belőle. A Kotaku cikkében megszólaló csalódott alkalmazottak viszont azt hozták fel, hogy a jövőbeli terveiket teljesen „szétzilálta” ez a mostani váratlanul alacsony jutalmazási rendszer és olyannyira dühösek emiatt, hogy rövidesen otthagyják a céget.
A Borderlands 3 egyébként nem sokkal a megjelenése után már egymillió dolláros eladással büszkélkedhetett, viszont a Take-Two kiadó februárban elég rossz fiskális eredményeket tudott csak prezentálni.
A Borderlands 3 kritikáját itt olvashatjátok.
Forrás: Kotaku