Randy Pitchford, a Gearbox főnöke nem nagyon osztogatott fizetési bónuszokat a fejlesztőknek a Borderlands 3 megjelenése után – ezt pedig néhányan elítélik…
Nemrég pár Gearbox Software-alkalmazott elmondta a Kotakunak, hogy Pitchford az ígéreteivel szembe ment, és a szeptemberben megjelent looter-shooterrel kapcsolatos fizetési jutalmakat mégsem fizeti ki. Ez pedig fontos lenne, mert a „sebváltónál” a piaci átlaghoz képest kevesebb fizetésben részesülnek a fejlesztők, akik cserébe ezekkel a jutalmakkal (illetve a profitmegosztással) kapnának többet kézhez. (Öt, hat számjegyű dollárokról van szó. Szóval fejenként legalább 3 millió forintos összegről van szó.)
A Borderlands 3 sikeres volt, ám Pitchford mégis azt mondta az alkalmazottaknak, hogy nem kapják meg a beígért összeget, mert a játék fejlesztése túlzottan drága volt (ebben azért lehet valami: a fejlesztés közben váltottak az Unreal Engine 3-ról a 4-es iterációra…), és nem érték el az értékesítési célokat (nos, ezt pedig jobb, ha nem kommentálnánk…).
Ezt nem hagyta szó nélkül Cory Barlog, a God of War 2018-as rebootjának rendezője, aki valószínűleg már a folytatáson tevékenykedik a Sony Interactive Entertainment Santa Monica berkein belül. A tweetjét azóta törölte, de a közhely itt is él : az internet nem felejt: „Ez egy sz_r dolog, amit azokkal az emberekkel teszel, akik felelősek az alkotásodért…” Erre pedig páran reagáltak is – például Mitch Dyer, a Star Wars Battlefront II írója egyetértett vele, Dan Lowe, a SIE Santa Monica senior stábjának technikai animátora pedig azt mondta, hogy „Legyen a jutalom egy kellemes meglepetés, amikor kézhez kapod, nem pedig egy csalódás, amikor nem…”.
A Gearbox emberei pedig azt állítják, hogy ha a játék elér egy meghatározott eladási adatokat, akkor ők jutalomban részesülnének – és a Borderlands 3 elérte ezeket, így Pitchford nem állít szerintük igazat. Aztán Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója (rajtuk keresztül, a 2K-n adta ki a Gearbox a játékot…) pedig korábban azt mondta, hogy a franchise történelme során rekordokat döntő eladásokat vár, ami természetes, mert a játékipar folyamatosan növekedik.
Így kell elvenni a dolgozók kedvét a munkától: a kevés fizetés mellé az ígért pluszt nem kapják meg.
Forrás: PSL
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!