Neil Druckmann, a The Last of Us Part II kreatív rendezője is megszólalt a valamelyest (de nem teljesen…) váratlan halasztás miatt.
Druckmann a PlayStation Blogcaston hallható a Soundcloudon, és itt azt mondta, hogy a stúdión belül tudják: egy remek játékuk van, csak egy kicsit tovább kell várniuk, amíg odaadhatják a rajongóknak, akik szintén annyira csalódottak lehetnek, mint ők maguk. Már néhány hete látták, hogy baj lesz, így elkezdtek a fejlesztők otthonról dolgozni – most már mindenki így tesz a Naughty Dognál. A játék Druckmann szerint – és itt amerikai futballos hasonlattal élt – az egy yardos vonalon van, tehát nagyon közel a célvonalhoz: most már csak a bugok kijavítása és itt-ott a finomítás van hátra, hogy minden a Naughty Doghoz megfelelő színvonalat nyújtsa.
Azért döntöttek a május 29-ei, kizárólag digitális megjelenés ellen, mert néhány rajongónak nincs meg az infrastruktúra a digitális letöltéshez, és nem akarnak ilyen módon kivételezni, de ők mindenféleképpen a lehető leghamarabb meg szeretnék jelentetni a játékot. Erről még nincs végső döntés, így nem tudják, hogy a lemezes kiadás terjesztése megoldható-e. Ez egy nemzetközi játék, amire Druckmann szerint szerte a világon mindenhol várnak. A helyzet szerinte napi szinten változik, és idő kell a stúdiónak és a Sony-nak, hogy eldöntsék, hogy mi legyen a következő lépésük.
Azért nem lesz demó, mert Druckmann úgy gondolja, hogy hatalmas különbség van a sajtó számára összerakott, zártkörűleg elérhető demó (ilyen lett volna a PAX Easten kiállítani tervezett változat is, mielőtt a Sony kihátrált a koronavírus miatt), illetve a nyilvánosságnak szánt demó között. Az előbbi esetében a Naughty Dog biztosíthatja, hogy a játék jól működjön, míg az utóbbi példában majdnem nulláról kellene építeni egy demót – ők pedig inkább befejeznék a fejlesztést, és amúgy is „már eléggé elavult” a sajtónak szánt demó, így nem képviselné a véglegesnek szánt változat minőségét.
Nem nagyon értjük ezt a megközelítést: nem lenne egyszerűbb ráállítani egy kisebb csapatot a sajtós demóra, hogy legalább azt kiadhassák, amíg a The Last of Us Part II megjelenési dátuma helyén egy kérdőjel van? (Vagy ez is csak kifogás, és csendben már a PlayStation 5 buildet csinálják, mert kizárt, hogy csak PlayStation 4-es játék legyen.)
Forrás: VG247
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!