Dying Light 2: intenzívebb élmény a vizuális effekteken keresztül

Sugárkövetéssel feljavított ambient occlusion (AO), másodlagos megvilágítás – ilyesmikkel komolyabb élményt hozhat össze a Techland a Dying Light 2-ben.

A GamesRadar tudósított egy interjúról, amit az Official PlayStation Magazine készített a Techland rendereléssel foglalkozó rendezőjével, Tomasz Szałkowskival. Ő kifejtette, hogy az AO, illetve a vizualitás hogyan fog a sugárkövetésnek (ray tracing) köszönhetően. Szałkowski szerint ez a technika segít abban, hogy a napos időjárásban is úgy néznek ki az árnyékok, ahogy kellene, ugyanis például az égen levő nap méretét is figyelembe veszik. Az AO-val térbeli stabilitást is kaptak, és nem kell már a lengyel stúdiónak kompromisszumokat kötniük a képernyő méretére ható effektek részleteiben. (Itt hozzátette, hogy ezek az effektek csak olyan dolgokon/tárgyakon működnek, amik a képernyőnkön láthatóak, és példaként egy asztal alatti padlót mondott – ez nem változik meg, ha az asztal tetejét néznénk.)

Szałkowski arról is beszélt, hogy a Dying Light 2-ben a sötét zónák (Dark Zone) fontos elemként szolgálnak majd, és pontosan emiatt kísérleteznek a másodlagos megvilágítással. Ez pedig a felületekről tükröződő fényt jelenti. A „mű” fényforrások (mint például a mi zseblámpánk) is így tükröződni fognak, és emiatt ezek a régiók jóval intenzívebbnek hatnak majd a felfedezésük közben.

A Dying Light 2 már több éve készül, és többször is elhalasztották, de jelenleg ismeretlen időpontban jön a tavaszi időszak helyett… talán pont azért, mert nem csak PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re hegesztik a lengyelek a belső nézetes parkour-zombiirtást, hanem PlayStation 5-re és Xbox Series X-re is. Valószínű, hogy a Techland mind a két next-gen konzolra nyitócímként szeretné kihozni a Dying Light 2-t.

Amúgy januárban halasztotta el a Techland a legutóbb a játékot, mert a saját bevallásuk szerint az elképzelésük megvalósításához több fejlesztési idő kell – és most, a koronavírus miatt ki tudja, hogy milyen helyzetben lehet a fejlesztés. Valószínűleg itt is pörög az otthoni fejlesztés.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu