James Cooper, aki korábban a Naughty Dognál is megfordult, elárulta, hogy Nathan Drake – elvileg… – utolsó kalandja mögött egy szokatlannak tűnő játék is inspirációként szolgált.
Cooper a Twitteren azt írta, hogy nagyon lelkes a Crysis Remastered miatt. (Ennek bejelentéséről pár napja beszámoltunk.) Remek emlékei vannak arról, amikor is az eredeti konzolos porton dolgozott (2011 őszén ugyanis volt egy PlayStation 3-as éx Xbox 360-as átirat a 2007 végén PC-re megjelent játékból). Szerinte a Crysis sandbox stílusú megközelítése a játékmenetben hatalmas befolyással volt rá, amikor is az Uncharted 4: A Thief’s Endben a „széles lineáris” pályatervezés megközelítésével élt. Egy másik tweetben még hozzátette, hogy a Crysis szerinte egy lebecsült shooter, mert csak a látványvilág emlékszünk rá, de az alap játékmenetbeli élmény igazán erős. Meglepődött, hogy az utóbbi tíz évben nem volt olyan lövöldözős játék, ami hasonló formulát követett volna – még a folytatások is eltértek attól, amit az első Crysis képviselt.
Bizony: az első Crysis hatással volt az Uncharted 4-re. Cooper abszolút veteránnak mondható, ugyanis a Cryteknél is megfordult a Naughty Dogos időszak előtt. Ez pedig talán alátámasztja, hogy a Crytek miért is tervez a nyárra egy újrakiadást a Crysisból, hogy a játék PlayStation 4-en, Xbox One-on, Nintendo Switchen (valószínűleg a Saber Interactive közreműködésével) és PC-n is újra tarolhasson.
A Crysis 3 is már jó hét éve, hogy megjelent, és akkor már nem volt valami nagy lángja a sorozatnak (inkább füstje…) – talán emiatt is távolodott el a Crytek a franchise-tól. Valahogy úgy, ahogy a Naughty Dog is elvileg befejezettnek tekinti az Uncharted sztoriját – az Uncharted 4: A Thief’s Enddel lezárta Nathan Drake sztoriját, így elvileg csak előzménysztorikat kaphatunk majd PlayStation 5-ön (ez valószínűleg be is fog következni).
Egy nagy sikerű PlayStation 4-exkluzív tehát érdekes inspirációt kapott a Crytektől. Furcsa, de ez az igazság.
Forrás: PSL
Really excited to hear about Crysis Remastered, I have fond memories of working on the original console port. Its sandbox approach to gameplay later became hugely influential on my 'wide-linear' level design in Uncharted 4 and beyond. pic.twitter.com/SIzZe5cdn0
— James Cooper (@_James_Cooper) April 16, 2020
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!