Az AAA játékok fejlesztésére felkészülő stúdió helyszíne Los Angeles, és tárt karokkal várja a jelentkezőket.
Drew McCoy és Jon „Slothy” Shiring áll a Gravity Well mögött. A két ex-Respawn Entertainmentes fejlesztő AAA játékokat szeretne a kaliforniai stúdióban csinálni. Amúgy mind a ketten veteránok voltak az előző munkahelyükön, ugyanis 2010 májusától 2020 februárjáig ott dologztak, ami lazán tíz év. McCoy a Titanfall 2 senior producere és az Apex Legends felelős producere volt, míg Shiring a Titanfall senior programozója, illetve a Titanfall 2 és az Apex Legends vezető programozója volt. Az új stúdióba kb. minden posztra/területre keresnek alkalmazottakat: animáció, művészet, audió, mérnöki munkálatok, játéktervezés, minőségellenőrzés, technikai művészet és animáció, emberi erőforráskezelés, IT menedzser, irodai menedzser… és mindegyik állás távmunkában is végezhető.
McCoy szerint épp a koronavírus-világjárvány időpontja a legmegfelelőbb arra, hogy az AAA játékfejlesztésben megrengessék az eddigi hagyományokat. Ők időt szeretnének arra, hogy mindennel kísérletezhessenek és ötleteket, visszajelzést kaphassanak a teljes csapattól. Emellett a csapat egészsége a legfontosabb a számukra, és ezért a crunch-ot, az erőltetett menetet elutasítják. A Gravity Wellnél mindenkinek kreatív szabadsága lesz, mert ha valaki más hoz meg mintden döntést, a munka nem szórakoztató, és a végeredmény sem olyan jó. Ők inkább kivágnának dolgokat, hogy végül azt adhassák ki, amit ők szeretnek.
Shiring szerint, ha egy stúdió több mint 100 főre gyarapodik, minden megváltozik, de erről senki sem tehet. Találkozókat kell szervezni a döntéshozatal érdekében, a kreatív elmék elvesztik kreativitásuk egy részét, és emiatt maximum 80-85 fős stúdiót akarnak. Nem elégedettek amiatt, hogy az alacsony kreatív kockázatú projektek kapnak finanszírozást. Kizárólag next-gen hardverre és PC-re fognak fejleszteni, és ezeken bátor, új ötleteket akarnak megvalósítani. A koronavírus miatt pedig kapásból a távmunkával terveznek, így nem lenne probléma például a munkaügyi vízumokkal – akárhol is élünk a világon, ha tapasztaltak vagyunk, ők felvennének minket.
A Gamesindustry is meginterjúvolta a párost. Itt azt mondja McCoy, hogy eddig csak AAA játékokat készítettek, és ezt nem akarják megváltoztatni. Szerinte izgalmas a váltás az Xbox Series X-re és a PlayStation 5-re, mert ezzel új területeket fedezhetnek fel a játékiparban. A CPU teljesítménye és az I/O sebessége új lehetőségeket biztosít. Ők már az Xbox One és a PlayStation 4-nél is a nagyobb I/O sebességet kérték.
Az interjúban még megemlítette, hogy az AAA játékok terét egyre inkább átvették a masszív franchise-ok, amik nem képesek könnyen kifejezni új ötleteket. Sok pénz elmegy az elkészítésükre, és sokan dolgoznak rajtuk, hogy az előző részekhez képest egy kicsivel jobb legyen a folytatás. McCoy szerint az AAA játékok nem vadásznak újításokra. Úgy véli, hogy az iparban vagy egy műfajban nem akkor történik nagyobb, robbanásszerű növekedés, amikor egy, már létező dologból egy új iteráció, változat készül, hanem ha valami teljesen új érkezik. Ezért pedig néha nem baj, ha kudarcot vallanak az ilyen kísérletezéssel – néha nem jön össze a landolás. De ha nem próbálkoznak, akkor sosem lesz meg a siker sem.
Sok sikert nekik. Az irodamentes elképzelés nagyon bátor ötlet!
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!