Tim Sweeney, az Epic Games alapító-vezérigazgatója a VentureBeatnek adott interjújában elárulta, hogy jó ideje szorosan együttműködtek a Sony-val az új engine-en.
Az Unreal Engine 5 technikai bemutatójáról tegnap már termetes beszámoló készült, így nem megyünk bele abba, hogy a Lumen vagy a Nanite pontosan micsoda itt. Sweeney azt mondja, hogy a PlayStation 5 tárhelyének architektúráján (a mostani PC-khez képest is gyorsabbnak mondott SSD-n), illetve „más elemeken is” jó ideig nagyon szorosan közösen dolgoztak a Sony-val, és ez volt az Epic Games elsődleges fókusza az utóbbi időkben.
Sweeney később hozzátette, hogy a mágneses lemezek visszafogtak minket (azaz a HDD-k kora lejárt szerinte), és az Unreal Engine 5 techdemójában látott jelenetek emiatt nem valósulhattak meg, mert nagy adatstreamelésre van szükség (merevlemez-GPU-memória között, tehát hardveren belüli streamelésről van szó, nem internetesről), és az ilyen jelenetek miatt hosszú töltési idő volt, ami pedig ártott a játékélménynek. Szerinte az Epic Games célja a következő generációban az, hogy segítsenek az átmenet nélküli, folytonos, összefüggő világok megalkotásában a fejlesztőknek, hogy így több kilométernyi és gigabyte-nyi részletességet, felbontást kaphassunk.
Kim Libreri, az Epic Games technológiai vezetője hozzátette, hogy a fejlesztők és a fogyasztók egyaránt fényévnyi ugrást tapasztalhatnak a játékélményben a next-gen konzolokkal, és az Unreal Engine 5 erre építve még egy ilyen ugrást jelent. Szerinte így két generációnyi minőségbeli javulást tapasztalhatunk az új technológia miatt, és ezért úgy véli, hogy a játékosok előtt fényes jövő áll, pláne azok előtt, akik bármilyen applikációhoz az Unreal Engine 5-öt szeretnék alkalmazni. (Ez azért valamelyest túlzás.)
Az Unreal Engine 5 első nyilvánosan elérhető játéka nagy valószínűséggel a Fortnite lesz, ugyanis 2021 közepén állítólag minden platformon átváltják az Unreal Engine 4-ről az új verzióra a free-to-play battle royale-t. (Mivel az Epic Games játékáról beszélünk, ez valahol érthető is.) Az engine pedig 2021 végétől lesz elérhető a tervek szerint.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!