Epic Games x PlayStation 5: hosszú ideje szoros együttműködés

Tim Sweeney, az Epic Games alapító-vezérigazgatója a VentureBeatnek adott interjújában elárulta, hogy jó ideje szorosan együttműködtek a Sony-val az új engine-en.

Az Unreal Engine 5 technikai bemutatójáról tegnap már termetes beszámoló készült, így nem megyünk bele abba, hogy a Lumen vagy a Nanite pontosan micsoda itt. Sweeney azt mondja, hogy a PlayStation 5 tárhelyének architektúráján (a mostani PC-khez képest is gyorsabbnak mondott SSD-n), illetve „más elemeken is” jó ideig nagyon szorosan közösen dolgoztak a Sony-val, és ez volt az Epic Games elsődleges fókusza az utóbbi időkben.

Sweeney később hozzátette, hogy a mágneses lemezek visszafogtak minket (azaz a HDD-k kora lejárt szerinte), és az Unreal Engine 5 techdemójában látott jelenetek emiatt nem valósulhattak meg, mert nagy adatstreamelésre van szükség (merevlemez-GPU-memória között, tehát hardveren belüli streamelésről van szó, nem internetesről), és az ilyen jelenetek miatt hosszú töltési idő volt, ami pedig ártott a játékélménynek. Szerinte az Epic Games célja a következő generációban az, hogy segítsenek az átmenet nélküli, folytonos, összefüggő világok megalkotásában a fejlesztőknek, hogy így több kilométernyi és gigabyte-nyi részletességet, felbontást kaphassunk.

Kim Libreri, az Epic Games technológiai vezetője hozzátette, hogy a fejlesztők és a fogyasztók egyaránt fényévnyi ugrást tapasztalhatnak a játékélményben a next-gen konzolokkal, és az Unreal Engine 5 erre építve még egy ilyen ugrást jelent. Szerinte így két generációnyi minőségbeli javulást tapasztalhatunk az új technológia miatt, és ezért úgy véli, hogy a játékosok előtt fényes jövő áll, pláne azok előtt, akik bármilyen applikációhoz az Unreal Engine 5-öt szeretnék alkalmazni. (Ez azért valamelyest túlzás.)

Az Unreal Engine 5 első nyilvánosan elérhető játéka nagy valószínűséggel a Fortnite lesz, ugyanis 2021 közepén állítólag minden platformon átváltják az Unreal Engine 4-ről az új verzióra a free-to-play battle royale-t. (Mivel az Epic Games játékáról beszélünk, ez valahol érthető is.) Az engine pedig 2021 végétől lesz elérhető a tervek szerint.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu