Miért hatékonyabb a PlayStation 5 SSD-je a PC-khez képest? Az Epic Games vezetője válaszol

Tim Sweeney elmagyarázta a Twitteren, hogy miért tekinti a PlayStation 5 SSD-jét és annak I/O architektúráját hatékonyabbnak a PC-kben látható megoldáshoz képest.

Tény, már most is vannak olyan SSD-k PC-re, amik hasonló I/O sebességre képesek, mint a PlayStation 5 megoldása (5,5 GB/s), de ennél többől áll a történet. A rendszerintegrációt és a rendszer teljesítményét is figyelembe kell venni. Szerinte igazán hatékony, ha nagy sávszélességű tárhelyekről a videó (GPU) memóriájába mozgatunk adatot natív formátumban, hardveres kitömörítéssel. A szoftveres és a hardveres stack minimalizálja a latenciát (lagot) és maximalizálja a sávszélességet, amik kedvezőek a játékoknak.

A PC-s adatok elméletiek, és a meghajtó-kernel memória útvonalon közlekednek az adatok, és onnan lassú, viszonylag nagy utat igényel a szoftveres kitömörítéstől a GPU driveréig, hogy onnan a GPU memóriájába jussanak az adatok, hogy azokat végül fel is lehessen használni. Sweeney szerint a PlayStation 5 esetében ez többször hatékonyabb, és akkor még nem is esett szó a latenciáról. A PC-n sok réteg és overhead van, és akkor hozzá kell tenni azt a bajos esetet, amikor a tömörített textúrák a VRAM-ban a RAM-ot is igénybe veszik (oda is betöltődnek), aztán a szoftveres kitömörítésre is szükség van, mielőtt a GPU drivere felhasználhatja az egészet, és eközben több kerneles átmenet is megtörténik. Végül hozzátette, hogy az Intel munkája a permanens NVDIMM-eken izgalmas, és ennek köszönhetően a PC-s adatátvitel igencsak felgyorsulhat a következő évek során.

Röviden: Tim Sweeney, az Epic Games alapító-elnöke egyszerűbbnek, hatékonyabbnak, illetve gyorsnak tartja a PlayStation 5 felépítését, ami nagyban kedvezni fog az Unreal Engine 5-nek is, aminek techdemóját a múlt héten már megtekinthettük. Tény, a PC-s adatmozgatás még nem olyan kifinomult, mint a next-gen konzolos megoldás, de a non-volatile (permanens, nem felejtő) NVDIMM-ek tényleg padlógázt adhatnak a PC-s sebességnek.

A PlayStation 5 2020, az Unreal Engine 5 pedig 2021 végén érkezik.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu