TESZT – Az év első megtartott versenyhétvégéje közben az F1 2020 játékkal játszani úgy, hogy közben a meg nem tartott versenyek pályáin is róhatom a köröket, egészen furcsa körülményt teremtett, pláne úgy, hogy egy saját csapatban volt lehetőségem az idei verseny-személygépjárművek versengésében kalamajkát okozni.
Három nap (sőt, kettő, mert vasárnap délután neki kell állnom, hogy le is tudjam fordítani…) alatt ennyire telt, ez lett az F1 2020 Teszt – ennyi időm volt az embargó előtt…
My Team
Karakteralkotással kezdődik a játék, és vannak presetek itt is. A testreszabás itt azért valamivel komolyabb mint a Milestone alkotásaiban. Aztán pilótaválasztás (ezért a karakteralkotás), csapatnév, fő szponzor, majd a motorszállító, a csapattárs kiválasztása, az autó színe/festése, és az a csapat logója következik. Ha mindez megvan, az angol sajtóban elismert Will Buxton interjúvol meg minket az autó bemutatója előtt. Az itt megadandó válaszok meghatározzák, hogy melyik kategóriákban lesz valamivel előrehaladottabb állapotban a csapatunk (motor, karosszéria, aerodinamika, marketing, személyzet, illetve az alkatrészek tartóssága – ez a hatos van). Itt gyors hajtű, és hozzáteszem, hogy a kezdeti költségvetésbe bele kell férnie a motorszállítónak (Honda, Ferrari, Renault, Mercedes), és a pilótánk fizetésének. Nem lesz lehetőségünk kapásból mondjuk Hamiltont leszerződtetni, ugyanis a csapatunk elismertsége (acclaim) fontos szerepet játszik ebben, így egy F2-es pilótát karolhatunk fel. Én Jack Aitkent választottam. (Aki pedig mém opciót akar, annak annyit mondok, hogy Mahaveer Raghunathan. Aki pedig nem ismeri, annak ezt a videót javaslom…)
Ha kihevertük a tavalyi F2-es szezon legelképesztőbb teljesítményét, akkor folytatom: tehát a pilótáinknak is lesznek acclaim szintjei (kb. elég RPG-s szintnek elképzelni), és mindegyik pilótának lesz négy értékelése. Az Experience a tapasztalatot takarja – a magasabb pontszám több, az autó fejlesztésére szánt pontot (resource point – innentől csak RP-nek írom) hoz, azaz vele gyorsabban tuningolhatjuk a kocsinkat. A Racecraft a hatékonyabb előzések előadását takaró mértéke. Az Awareness az idegállapotot jelenti: minél nagyobb, annál kisebb az esélye, hogy a csapattársunk elveszítse a kocsi felett az uralmat. A Pace pedig a versenytempót jelenti. És van egy összpontszám is. És itt most csalhatok, mert az F1 oldalán kiírtak mindent.
Van, amivel abszolút nem lehet egyetérteni (Giovinazzi tapasztalata kisebb mint a három 2019-es újoncé, holott 2017-ben már versenyzett a Sauberrel…?!).
Mindegyik csoportnak heti költsége van, de RP-t is adnak, ha legalább 1-es specre felhoztuk őket. Az autót közvetlenül érintő négyes (aero, kasztni, motor, tartósság) négy módon tuningolható (gyártás – egyszerre több alkatrészt fejleszthetnek; építési idő – gyorsabban hozhatják létre a kocsinak kijelölt alkatrészt; minőségellenőrzés – kisebb eséllyel szúrják el az alkatrészt, aminek kijavítása további RP-t igényel, ez már évek óta a játékban van; és RP generálás, ami magától értetődik). A személyzetnél a szimulátor, fitneszközpont, elemzés trió van (mind a három a csapattársunk statjait javítja – sorrendben a Pace, Racecraft/Awareness, Experience négyest), a marketingnél pedig kettő (szponzori kapcsolatok – gyorsabban nő a csapatunk acclaimje, tevékenységek kezelése – a pozitív hatások a csapat elfoglaltságaiból növekednek).
A kalendárban pedig mi szabhatjuk meg, hogy mivel töltsük a versenyek közötti időt. Ezekkel a négy, kocsit érintő részleg morálját javíthatjuk (ez is évek óta a játékban van – kisebb eséllyel rontják el az alkatrészt), vagy a csapattársunk statisztikáit, esetleg az acclaim, vagy az RP növekedhet… vagy pénzben lehet kisebb költségünk, esetleg jutalmunk. Ha már pénz, a csapat egyes részlegeit lezárhatjuk, de az ugye nem valami hatékony. És akkor vannak a szponzorok, amiket korábban már elkezdtem taglalni. Szóval a szponzoroknak kétfajta jutalma van – az egyiket a szerződés megkötésekor (a szerződések időtartamát érdemes figyelemmel követni), a másikat pedig a kitűzött feladat teljesítésekor (pl. szerezzünk öt pontot a bajnokság során) kapjuk. A kisebb szponzoroknál dettó, de itt versenyhétvégenkénti feladatok vannak (pl. vezessük a versenyt négy körön át). A pilótánkkal 8-11 versenyhétvégenként hosszabbíthatunk szerződést. Riválisunk is lehet – minél nagyobb nevet győzünk le (ugyanúgy mint az utóbbi évek során: pole, leggyorsabb kör, pódium, előrébb végeztünk-e nála…), annál több acclaimet kapunk. És kb. ennyi így hirtelen. Játszatja magát, és az jó.
A többi mód és a DLC
Az Item Shop csak akkortól működik majd, miután ez már kinn lesz a site-on, és gőzöm sincs, hogy mit lehet a pontokból venni, a Podium Pass is dettó ezért nem működik. Gondolom online versenyekből pontokat kapunk testreszabáshoz? Fortnite-osodva több pénzért VIP testreszabási tier lesz ez. Wow… Mindegy, a szólóban mehetünk hivatalos karriert is (F2: 3/6 futamos, vagy 12 sprint + 12 teljes verseny, azaz full F2 2019 szezon, nincs 2020-as még), vagy mehetünk kapásból az F1-be a tíz csapat valamelyikéhez, kiválasztva, hogy ki legyen a csapattársunk – akár tíz szezonon át is tarthat ez a karrier. Ez tehát megmaradt a 2019-ből, de itt is ott vannak a csapat részlegei, de ezeket nem mi fogjuk tuningolni. Így kicsit másképp kapjuk az RP-ket, és nagyobb eséllyel romolhatnak el az új alkatrészek a fejlesztés során. Ja, és a minőségellenőrző/árcsökkentő opciók is megszűntek eddigi formájukban. A szerződések pedig pénzalapúak lettek itt. Valószerűbb lett.
A Grand Prix alatt az idei kocsik mellett (itt a festések nem véglegesek, jelenleg az 1.02-es verzió érhető el, ismétlem, megjelenés előtt… talán a megjelenésre fekete lesz pl. a Mercedes) a tavalyi F2-es osztály is itt van, plusz a klasszikus kocsik is. Ezt sorolnám: ’88 McLaren-Honda MP4/4, ’90 Ferrari F1-90, ’90 McLaren-Honda MP4/5B, ’91 Jordan-Ford 191, ’91 McLaren-Honda MP4/6, ’92 Williams-Renault FW14B, ’94 Benetton-Ford B194, ’95 Benetton-Renault ‘B195, ’96 Williams-Renault FW18, ’98 McLaren-Mercedes MP4-13, ’00 Ferrari F1-2000, ’03 Williams-BMW FW25, ’04 Ferrari F2004, ’06 Renault R26, ’07 Ferrari F2007, ’08 McLaren-Mercedes MP4-23, ’09 Brawn-Mercedes BGP001, ’10 Ferrari F10, ’10 McLaren MP4-25. A Jordan-Benetton-Ferrari 2000 kocsinégyes mellett exkluzív Schumi modellt, overállt, sisakfestést és pódiumünneplő emote-ot (ugrást) kapunk, de ezt csak a Deluxe Schumacher Editiont megvásárlók kapják meg. (Itt pedig a Milestone-nak üzenném, hogy ÍGY kell tesztpéldányt biztosítani: nem csak az alapjátékból osztunk kódot, hanem a teljes verzióból.) Az előrendelők megkapják a Seventy Edition DLC-t is – ez pusztán kozmetikai (egyedi kocsifestés, dobogós ünneplés, sisak, overáll, kesztyű, cipő és játékoskitűző).
Az egyedi bajnokságok is szerintem mind át lettek emelve tavalyról (2020 F1, 2019 F2 mellett Classic Championship 12 pályával és csak az első hat kap pontot; F1 Sprint 6 pályával, első pályán random sorrend, aztán fordított sorrend a bajnokság állása alapján; F2 World Tour 10 pályával és teljes versenyhétvégével; Legendary Tracks Classic több osztályú versenyekkel és öt pályával). A meghívásos futamok (Invitational Events) is itt vannak (belőlük 12 van), és ezek a My Teamben pénzt és acclaimet adnak, és első blikkre csak KETTŐ van új pályán. Time Trial – magától értetődő, itt is ugyanaz a három kategória (F1 2020, klasszikus kocsik, F2 2019). A multiplayerben van osztottképernyő (végre, 2014 után ideje volt), vannak heti eventek, ligákat kereshetünk, csatlakozhatunk hozzájuk, vagy csinálhatunk egyet, vannak ranked/unranked versenyek, és akár LAN-partizhatunk is. (<- ez itt tanulandó példa), de van eSport is.
A pályán
A játék érezhetően kezelhetőbb lett a kezdők felé, és bár nem egy hardcore szimulátor (pl. Max Verstappen nem véletlenül kerüli messziről), simcade-nak talán elmegy. A bajnokságnál (a My Teamnél is!) választhatunk, hogy 22, 16, vagy 10 futamos legyen az évad, beállíthatjuk a hétvégék hosszát, a verseny időtartamát (5 kör-25/50/100%), százalékosan a nehézségi szintet, legyen-e felvezető kör, aztán azt, hogy legyen-e visszatekerés (flashback), parc fermé szabályok, sérüljön-e a kocsi, legyen-e Safety Car, szabályok (pl. túl sok levágás után fekete zászlóval kizárnak), mennyire büntessenek kanyarlevágás esetén, segítsen-e a játék a rajtnál, a gumi hőmérsékletén a felület és a „váll” is legyen-e eltérő hőmérsékletű, ami a tapadásnál érezhető, és akár azt is módosíthatjuk, hogy a pilóták mozogjanak-e csapatok között. Rásegítések? Fékezés, kipörgésgátló, helyes versenyív, automata sebváltó, boxutcai segítő (automatikus sebességtartás, lassítás, és hogy gyorsabban kijöhessünk a kerékcserénk után), ERS, DRS, és üzemanyagban segítés. És ezeken túl Casualra állíthatjuk az egészet, ahol még a pályán kívüli felületek is könnyen vezethetőek.
Ezek után akkor a többi dolog. A háttérzene a menüben tetszik. A motorok hangja javult, főleg a Hondát nyúztam, de az pokolian jól hangzik. Will Buxton hangja nem a legjobb, de a koronavírus miatt ezt elfogadom. A verseny után a csapatunk és a dobogó animációi újrahasznosítottak (a battle passos, akarom mondani podium passos, számomra még el nem érhetőeket leszámítva), az időmérő és a verseny közötti motorcsere exploitot kijavították, a grafika szerintem egész jó, de én csak mediumon nyúztam 1080p/60fps-en, ugyanis sajnos még mindig van Denuvo (csak tudnám, hogy MINEK?), esőben még mindig büntet az egész. A fizika szerintem ismét javult, az online-ról pedig túl korai komolyabb véleményt mondanom, mert később lehet még instabil. Ettől függetlenül itt is van fejlődés. A vezethetőség egész jó, a játékmenet játszatja magát offline is, a hangulat pedig többnyire adott. Ja, és már van Overtake gomb az ERS-ben. Megnyomjuk, meglódul a kocsink, de cserébe zabálja az akkumulátort. Nem is lehet sokáig használni. Az is frankó, hogy a halora tehetjük a virtuális visszapillantó tükröt. Remek elképzelések.
8
Idézném a főszerkesztő a kód mellé mellékelt kommentjét (ez úgy echte redundáns): „Reméljük, hogy cserébe legalább ez a rész jó lesz. :)” És amit a Codemasters doc file-ja említ – a csapatok teljesítményén még fognak javítani, a kocsik festése módosulni fog itt-ott, a szponzorok a pályákon nem véglegesek, az osztott képernyős játék pedig a kezelési metódus módosítása során kiakadhat. Ezek nem hatnak az értékelésre. A My Team acclaim szintjei és szponzorai sincsenek még véglegesen balanszolva. Ez sem. Ezeket július 7-ére (az F1 2020 Deluxe Schumacher Edition megjelenési dátumára) kijavítják.
De ez így akkor is egy nyolcas. Bővült a játék, és most nem láttam annyi hülye bugot mint tavaly. De szerintem idővel itt is előjönnek majd a furcsaságok, és lám, a kooperatív karriermód valamelyest megvalósult a My Teamben, mert a csapattársunk is adja az RP-t. Ezt pedig idézem a legvégére tavalyról: „Obligát biccentés a Magnewnak a tesztpéldányért, és a Codemastersnek jár egy, ugyanis a Deluxe Schumacher kódját biztosították a forgalmazónak, így a teljes játékot lehetőségem volt a megjelenés előtt kipróbálni. Vivát!” (Legends helyett Deluxe Schumacher.)
A játék 2020. július 10.-én jelenik meg PC-re, PS4-re, Xbox One-ra és Google Stadia-ra.
Köszönjük a kódot a Magnew Kft.-nek!
-V-
Pro:
+ My Team!
+ Még több klasszikus kocsi (igaz, megint extra pénzért…)
+ Osztott képernyős multiplayer, játszható Hanoi és Zandvoort
Kontra:
– Emlékszünk a tavalyi Weber-Butler duóra?
– F2 2020 még nincs
– Szerintem a pilóták kicsit macskásnak néznek ki a pilótapiac/rivális képernyőkön :)))
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Stílus: Formula-1 évenként megjelenő videojáték-adaptációja, négykerekű versenyszemélygépjárművekkel való versengés, esetleg csapatépítés, opcionálisan Formula-2, vagy klasszikus Formula-1 autókkal
Megjelenés: 2020. július 7. (Deluxe Schumacher Edition) / július 10.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!
F1 2020 TESZT
Fizika - 8.8
Grafika - 8
Zene/Audio - 9.2
Játékmenet - 8
Hangulat - 7.5
8.3
KIVÁLÓ
I see a red car and I want to paint it black...