A következő generáció nem kap generáció-közti frissítést

Nem valószínű a következő generáció idő közbeni vérfrissítése – legalábbis ezt mondja az egykori Xbox-fejes.

A jelen generációval bukkant fel az időközi frissítés a konzoloknál: nagyobb teljesítmény, nagyobb dög, és 4K-támogatás. Nem valószínű hogy az Xbox One X-hez vagy PS4 Pro-hoz hasonló gépeket látnánk majd a PlayStation 5 és az Xbox Series X uralta generációban, mondta az Xbox egykori főnöke, Albert Penello.

 

A ResetEra fórumán tett megjegyzései alapján szerinte a PlayStation 5 és az Xbox Series X korában nem valószínű a jelenlegi helyzet megismétlődése. Az Xbox One X és a PlayStation 4 Pro elengedhetetlenek voltak a 4K hirtelen térnyerése miatt, hiszen az eredeti modellek még a Full HD 1080p kezelésére voltak kalibrálva. Mivel a 8K kijelzők hasonló iramú elterjedése igen valószerűtlen az elkövetkező 3 évben, vagy akár azután, így egész egyszerűen nem lesz szükség a mid-gen frissítésre.

 

„Kevésbé lesz indokolt szerintem. … Kétlem, hogy a 8K kijelzők hamarosan virágkorukat kezdenék élni, hasonlóan a 4K hirtelen elterjedéséhez – gyanúsabb számomra, hogy NITS fronton (a HDR minőségének javítsában) láthatunk majd előrelépéseket, vagy esetleg a magasabb FPS-szám kisajtolását tűzik ki célul. Akár a 60 FPS-nél is nagyobb képsebességét. A jövő CPU-i és GPU-i könnyűszerrel támogatni tudják majd a magasabb képsebességet és szélesebb színpalettát.”

 

Szóval a közép-generációs upgrade-k nem csak anyagilag nem érnék meg, sőt, technikailag nem lennének könnyen kivitelezhetőek, de feleslegesek is lennének, hiszen nem várható verseny kijelző fronton.

Következő posztjában Albert Penello már arról beszél, hogy ilyen bivaly erős gépeket gyártani majd újratervezni már nem móka-mulatság, sőt, három év múlva sem lesz az, amitől a PS5 és XSX továbbfejlesztése még valószínűtlenebb.

 

„Nem látom be, hogy egy 20 / 24 teraflopos gépet hogyan érhetné meg konzolformában gyártani, akár innentől 3 évre is. A váltás a 7nm-ről 5nm-re majd 3nm-re költség növelő lesz, szóal csak matematikai szempontból nézve is : ha el is érik a 3nm-es technológiát, az akkor is csak 30%-al kisebb gépet eredményez, azonban duplájára növeli a teraflopokat, amitől csak még erősebb chip-re lesz szükség.” – mondta Penello.

 

„Ugyanakkor a szűk keresztmetszet miatt nem igazán lehet növelni a GPU-t a CPU és a memória növelése nélkül, ami csak tovább fokozná a kiadásokat.”

 

Talán korai úgy beszélni erről a témáról, hogy még maguk az alapgépek sem jelentek meg, de Albert Penello állításaival nehéz lenne vitába szállni. A technológia ugyanakkor folyamatosan fejlődik, a tervek változhatnak, így aztán a franc se tudja mit hoz még a jövő a konzoljaink számára. Ezt csak az idő mondhatja majd meg.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Praesagus is a Role-Playing enthusiast and a huge fan of most story-driven games. He's also a diehard fan of everything related to Star Wars, Star Trek, or Fallout and likes to divide his free time between his beloved girlfriend and the retro games he loves so much.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu